برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اشد مجازات در انتظار مرتکبان نزاع‌های دسته جمعی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اشد مجازات در انتظار مرتکبان نزاع‌های دسته جمعی

باشگاه خبرنگاران/ رييس حوزه قضايي شهرستان ارزوئيه از برخورد قاطع دستگاه قضايي با مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه خبر داد و گفت: اشد مجازات در انتظار مرتکبان جرائم خشن از جمله نزاع‌هاي دسته جمعي خواهد بود.

عنايت الله دهقاني، رييس حوزه قضايي ارزوئيه گفت: بيشترين پرونده‌هاي اين حوزه قضائي مواد مخدر، طلاق و سرقت است و رسيدگي به پرونده‌هاي مذکور به صورت ويژه انجام مي شود.
وي افزود: منشاء و علت اصلي افزايش سرقت‌ها در اين شهرستان موضوع بيکاري واعتياد است، بنابراين مسئولان اجرايي بايستي نسبت به فراهم کردن زمينه اشتغال جوانان تلاش بيشتري کنند.
رييس حوزه قضايي ارزوئيه بر رعايت موارد حفاظتي و امنيتي براي پيشگيري از وقوع سرقت تاکيد کرد و گفت: برگزاري کارگروه سرقت به طور منظم و رسيدگي سريع به پرونده‌هاي سرقت و بيان مجازات‌ها در اين زمينه مي‌تواند در کاهش اين جرم تاحدودي موثر باشد.
دهقاني بر ارتقاي سطح دانش حقوقي و قضايي افراد جامعه تاکيد کرد و گفت: شهروندان در ابتداي اقدام به هر کاري، بايد نسبت به عواقب حقوقي آن آگاه شوند.
وي در خصوص راه‌هاي کاهش آمار طلاق گفت: يکي از مسائلي که در پرونده‌هاي طلاق مشاهده مي‌شود موضوع آموزش نديدن زوجين نسبت به مهارت‌هاي زندگي است، بنابراين بايستي در اين رابطه به زوج هاي جوان قبل از ازدواج آموزش‌هاي لازم داده شود.
رييس حوزه قضايي ارزوئيه افزود: در بيشتر پرونده‌هاي نزاع و اختلافات خانوادگي، کنترل نکردن خشم آني مشاهده مي‌شود، بنابراين مي‌طلبد افراد نسبت به ارتقاي توانمندي‌هاي خود در زمينه مهارت‌هاي کنترل بر خشم و عصبانيت تلاش کنند تا خداي نکرده دچار پشيماني و ندامت نشوند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP3fmE1Qukhr6SzjQ
آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar