logo

بیش از 14 هزار روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیش از 14 هزار روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند

ايسنا/ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرساني به 59 روستاي استان کرمانشاه خبر داد که فردا (30 شهريور) به صورت ويدئوکنفرانس توسط وزير نيرو افتتاح خواهد شد.

عليرضا کاکاوند، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تداوم افتتاح پروژه‌هاي پويش "هر هفته الف. ب. ايران"، اظهار کرد: فردا و همزمان با هفته 21 اين پويش، 400 روستا در سراسر کشور از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد که سهم استان کرمانشاه از اين تعداد 59 روستا است.
وي افزود: با بهره‌برداري از آبرساني به اين روستاها، 3972 خانوار با جمعيت بيش از 14 هزار و 300 نفر به آب شرب لوله‌کشي سالم دسترسي پيدا مي‌کنند.
به گفته مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از اين 59 روستا، 19 روستا در شهرستان کرمانشاه، 17 روستا در صحنه، 10 روستا در سرپل ذهاب، چهار روستا در ثلاث باباجاني، سه روستا در کنگاور، چهار روستا در گيلانغرب، يک روستا در سنقر و يک روستا در دالاهو واقع است.
کاکاوند اعتبار هزينه شده براي اجراي پروژه هاي آبرساني به اين روستاها را بالغ بر 297 ميليارد ريال ذکر کرد و ادامه داد: براي آبرساني به اين روستاها 124 کيلومتر لوله گذاري، 17 کيلومتر شبکه توزيع، سه ايستگاه پمپاژ و 860 هزار مترمکعب مخزن احداث شده است.

وي اشتغالزايي که حين اجرا و بهره‌برداري پروژه‌هاي آبرساني به اين 59 روستا ايجاد شده را نيز 100 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم اعلام کرد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEEFg3sRsDfJ20ludA
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today