برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۵۰درصد بیماران کرونایی بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های زنجان بدحال هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۰درصد بیماران کرونایی بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های زنجان بدحال هستند

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۳۸ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري و از اين تعداد ۷۶ نفر در بخش آي‌سي‌يو تحت مراقبت هستند که ۵۰ درصد آنان را بيماران بدحال تشکيل مي‌دهند.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در برخي از استان‌هاي کشور افزود: ارتباط تنگاتنگي  بين ميزان گردش ويروس کرونا با افزايش بيماران مبتلا به اين بيماري وجود دارد و پيش‌بيني مي‌شود طي ۲ تا سه هفته آينده اين بيماري سير صعودي داشته باشد.
وي اضافه کرد: استان از پيک دوم بيماري کرونا گذر کرده اما هنوز هم به وضعيت قبل از شروع پيک دوم اين بيماري بازنگشته‌ چرا که شاهد رفتار جديد ويروس در استان زنجان هستيم،
به گفته اين مسؤول از هفته گذشته در استان شيب صعودي ملايم بيماري کرونا با افزايش تدريجي ابتلا و بستري در بيمارستان‌هاي استان نمود يافته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان ادامه داد: ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري کرونا نسبت به هفته‌هاي گذشته در استان کاهش يافته و از اين لحاظ پايين‌تر از نرم کشوري قرار داريم اما ۲ تا سه هفته پس از اوج‌گيري بيماري کرونا بيماران بدحال و آمار مرگ و مير ناشي از اين بيماري افزايش خواهد يافت.
قزلباش در ارتباط با وضعيت شهرستان‌هاي استان زنجان به لحاظ بيماري کرونا، افزود: هم اکنون اين بيماري به ويژه در بخش بستري در شهرستان ابهر نسبت به هفته گذشته روند تدريجي نزولي يافته اما در شهرستان خرمدره شاهد رفتار خاص بيماري کرونا هستيم و  وضعيت اين بيماري نسبت به بقيه شهرستان‌هاي استان افزايشي بوده و همچنان نسبت به ميانگين استان رقم بالاتري دارد.
اين مسؤول با اشاره به روند پايدار بيماري کرونا در شهرستان خدابنده و وضعيت مناسب اين شهرستان نسبت به ميانگين استاني ادامه داد: اين بيماري وضعيت پايداري در شهرستان طارم دارد و مي توان گفت تنها شهرستاني است که طي چند هفته گذشته وضعيت سفيد و نسبت به ميانگين استاني نيز وضعيت خوبي يافته است.

قزلباش افزود: شمار اين بيماري در شهرستان سلطانيه نسبت به ميانگين استاني بالاتر بوده اما در حال طي کردن شيب نزولي و در  واقع به ميانگين استاني نزديک شده اما در شهرستان ماهنشان شاهد شيب نزولي هستيم و از ميانگين استاني نيز پايين‌تر است.
قزلباش در رابطه با وضعيت بيماري کرونا در شهرستان ايجرود افزود: بيشترين شيب صعودي بيماري کرونا در استان متعلق به اين شهرستان است که اين موضوع نيازمند توجه ويژه و مداخلات جدي در اين منطقه است.
وي با بيان اينکه در هفته‌هاي آينده با موج جديد کرونا در زنجان مواجه خواهيم شد، افزود: تلاش مي  شود با آرايش‌هاي بيمارستاني خدمات تا جايي که امکان دارد در باقي رشته‌ها براي مردم حفظ شود.
اين مسؤول ادامه داد: طي بازديدهاي انجام شده ۹۱.۹ درصد دانش‌آموزان و معلمان در زمان حضور در مدرسه از ماسک استفاده مي‌کنند اما مسائلي همچون شست‌وشوي چند باره ماسک‌هاي سه لايه، در برخي موارد تعويض ماسک ميان دانش‌آموزان و نامناسب بودن ماسک‌هاي پارچه‌اي استفاده شده همچنان مشکل ساز است.
 
 
  
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today