برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روزانه یک پزشک یا پرستار قمی به کرونا مبتلا می‌شود

منبع
رکنا
بروزرسانی
روزانه یک پزشک یا پرستار قمی به کرونا مبتلا می‌شود

رکنا/ رييس سازمان نظام پزشکي قم با اشاره به شيوع بيماري کرونا گفت: روزانه حداقل يک پزشک يا پرستار در قم به کرونا مبتلا مي شود.

حسن عادلي رييس سازمان نظام پزشکي قم در جلسه هيئت مديره سازمان نظام پزشکي قم اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به بحران کوويد ۱۹ شاهد خدمات رساني گسترده جامعه سلامت هستيم.
وي با بيان اينکه روزانه حداقل يک تَن از جامعه پزشکي و پرستاري در قم درگير ويروس کرونا شده و از چرخه خدمت جدا مي شود افزود: تعدادي از پزشکان قمي به دليل ابتلا به کرونا هم اکنون در بيمارستان ها و يا منازل خود بستري مي باشند.
عادلي تصريح کرد: در کنار بيمارستان ها بار سنگيني از خدمات بر دوش پزشکان در مطب ها است که جا دارد از اين افراد که با مشارکت و همدلي خدمات رساني مي کنند، قدرداني کنيم.
وي همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: جامعه پزشکي و سلامت استان نقش بسزايي در هشت سال جنگ تحميلي داشتند و حتي در آن دوران به شهادت رسيدند.
وضعيت کرونا در قم از روز بيستم شهريورماه و به دنبال افزايش قابل توجه بيماران و مبتلايان اين بيماري فوق قرمز شده است.
ويروس کرونا»، موسوم به «کوويد ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته(۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چين گزارش شد، ابتدا از اين بيماري به‌عنوان ذات‌الريه نام‌برده مي‌شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹(۹ دي ۹۸) به‌صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.
شهروندان قمي براي طرح هرگونه پرسش در مورد ويروس کرونا مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگيرند و يا براي کسب آخرين اخبار از دانشگاه علوم پزشکي قم به کانال آن به نشاني webdaqom@ در فضاي مجازي و يا تارنماي آن به نشاني اينترنتي www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ايرانيان مي‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگري الکترونيکي ويروس کرونا به نشاني اينترنتي https://salamat.gov.ir و تکميل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندي در ارتقاي سلامت جامعه و شکست ويروس کرونا بردارند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday