برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمار بستری کرونا در گناباد افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمار بستری کرونا در گناباد افزایش یافت

ايرنا/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گناباد گفت: آمار بستري‌هاي روزانه مبتلايان کرونا در اين شهرستان از ۱۲ نفر طي يک ماه گذشته هم اکنون به ۲۵ نفر افزايش يافته است.

جواد صادقي نسب، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گناباد با هشدار نسبت به افزايش مبتلايان و فوتي‌هاي ناشي از کرونا در اين شهرستان گفت: فوتي‌هاي بيماري کوويد ۱۹ طي سه هفته گذشته افزايش يافته است و هم اکنون ۳۹ نفر مبتلا به کرونا در بيمارستان علامه بهلول گنابادي بستري هستند.
وي ادامه داد: نبود توجه کافي به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و پيشگيرانه ابتلا به بيماري کوويد ۱۹ و بازگشايي مدارس به تدريج تبعات منفي خود را در افزايش ابتلا به اين بيماري نشان مي‌دهد به طوري که آزمايش تعداد زيادي از دانش آموزان گنابادي و برخي موارد والدينشان به بيماري کرونا مثبت اعلام شده و آنها به اين بيماري مبتلا شده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي گناباد گفت: در ابتدا قرار بود که با توجه به قرمز بودن وضعيت اين شهرستان از نظر شيوع ويروس همه گير کرونا مدارس در اين شهرستان بازگشايي نشوند ولي به دلايلي بازگشايي انجام شد و اين مساله دغدغه نسبت به موارد ابتلا به اين بيماري را افزايش داده است.
صادقي نسب با اشاره به اين که طي سه ماه گذشته وضعيت گناباد از  نظر شيوع ويروس همه گير کرونا به صورت مستمر قرمز است افزود: بر اين اساس  بايد کلاس‌هاي درس مدارس در مقاطع مختلف تحصيلي تنها به صورت غيرحضوري تشکيل شوند.
وي ادامه داد: ۹۰ مدرسه شهرستان گناباد توسط بازرسان مرکز بهداشت از نظر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مورد بازديد قرار گرفتند که در ۶۰ آيتم  از ۱۰۰ امتياز  ۵۰ تا ۶۰ امتياز  را کسب کردند و مديران و متوليان ذيربط بايد توجه بيشتري به اين مساله داشته باشند.
فرماندار گناباد هم گفت: تعداد موارد ابتلا و حدود ۷۰ فوتي ناشي از بيماري کوويد ۱۹ در اين شهرستان نشان مي‌دهد که خطر ابتلا به اين بيماري جدي است و بايد با عزم راسخ همه بخش‌ها و شهروندان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي اين بيماري را کنترل کرد.
حامد قرباني افزود: اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها بايد با سعه صدر و رعايت الزامات فردي و پروتکل‌هاي بهداشتي و پيشگيرانه تلاش کنند به اين بيماري مبتلا نشوند چون ميزان توجه عمومي به رعايت اين پروتکل‌ها کاهش يافته است و اين مساله موجب افزايش بيشتر مبتلايان به کرونا مي شود.
وي با اشاره به اين که الزامي مبني بر حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد ادامه داد: برخي پايه‌هاي تحصيلي مانند کلاس اول ابتدايي و پايه ۱۲ با توجه به حساسيت موضوع در برخي از دروس با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بايستي به صورت حضوري برگزار شوند تا بازدهي دانش‌آموزان افزايش يابد.
فرماندار گناباد گفت: برخي از مدارس در تامين مواد ضد عفوني کننده دچار مشکل هستند و والدين، آموزش و پرورش را تنها نگذارند و با همراهي خيران در تامين اقلام و زيرساخت‌هاي مورد نياز مدارس همکاري کنند.
وي با اشاره به اينکه ۹۵ درصد هيات‌هاي عزداراي گناباد در دهه نخست محرم پروتکلهاي بهداشتي و پيشگيرانه و فاصله اجتماعي را در عزاداري‌ها رعايت کردند، افزود: ۶ هيات به اين مساله توجه کافي نداشتند که عامل اصلي آن هيات امناي هيات و مساجد نبودند بلکه بيشتر از سوي جواناني بود که از ساير  شهرستان‌ها براي عزاداري به گناباد عزيمت کرده بودند و قصد سوگواري و دسته روي در خيابان‌ها را داشتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar