برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حکم ۱۱ میلیارد تومانی مجری یک پروژه مسکن مهر در شاهرود

منبع
فارس
بروزرسانی
حکم ۱۱ میلیارد تومانی مجری یک پروژه مسکن مهر در شاهرود

فارس/ مديرکل راه و شهرسازي شرق استان سمنان گفت: با پيگيري انجام‌شده، در پروژه مسکن مهر «سنگسر» در شاهرود، حکمي براي شرکت مجري به ارزش ۱۱ ميليارد تومان صادر شده است.

امير عميدي، مديرکل راه و شهرسازي شرق استان سمنان به بلندمرتبه‌سازي در يک‌سري از معابر شاهرود در طرح جامع شهري اشاره و اظهار کرد: طرح تفصيلي شهر شاهرود به‌زودي توسط شهرداري شاهرود تنظيم و در راستاي طرح جامع شهر شاهرود عملياتي خواهد شد و نويد خوبي به مردم اين شهر است.
وي به طرح اقدام ملي مسکن نيز اشاره کرد و گفت: در مجموع يک هزار و ۴۱۶ واحد در طرح اقدام ملي مسکن براي شرق استان سمنان مصوب شده و ۹۵ واحد مسکوني نيز در شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر ساخته مي‌شود که تأمين زمين آن انجام گرفته است.
مديرکل راه و شهرسازي شرق استان سمنان با بيان اينکه ابتدا دو هزار و ۷۱۲ نفر ثبت‌نام داشتيم که با توجه شرايط طرح اقدام ملي، يک هزار و ۴۳۹ نفر استعلام آنها ثبت شد، گفت: در حال حاضر، ۱۸۱ نفر حساب افتتاح کردند، ۳۰۷ نفر در شرايط تأييد استعلام هستند و حدود ۸۰ نفر آورده خود را واريز کرده‌اند.
عميدي ادامه داد: در راستاي طرح اقدام ملي مسکن، ۲۴ واحد مسکوني در سنوات قبل شروع شده و در مرحله سقف اول است که در شهرک کوثر شاهرود قرار دارد.
وي گفت: ۷۲ واحد مسکوني هم در همين شهرک در مراحل اخذ پروانه قرار دارد؛ ۹۶ واحد هم در شهرک فدک در مراحل اخذ پروانه است که در آينده نزديک کلنگ‌زني پروژه انجام خواهد شد.
عميدي با بيان اينکه طرح اقدام ملي مسکن متقاضي‌محور است، به مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد مسکن مهر در شرق استان سمنان وجود دارد که در اسفندماه ۱۳۹۷ تحويل اين اداره کل شده است.
مديرکل راه و شهرسازي شرق استان سمنان گفت: از آن تاريخ، دغدغه ما تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام مسکن مهر بود و با پيگيري‌هاي انجام‌شده، پروژه‌ها به دو قسمت داراي معارض و فاقد معارض تقسيم شد.
وي گفت: پروژه‌هاي معارض، حقوقي‌شده يا خودمالک يا زير ۳۰ درصد است که فعلاً از دستور کار خارج شده است.
عميدي ادامه داد: ۳۶۶ پروژه مسکن مهر فاقد معارض در برنامه کار قرار گرفت و تکميل شد و ۳۴ واحد باقي مانده که در آينده نزديک، اختتاميه طرح مسکن مهر در شرق استان را خواهيم داشت.
مديرکل راه و شهرسازي شرق استان سمنان به پروژه‌هاي حقوقي داراي معارض مسکن مهر نيز اشاره کرد و افزود: پروژه سنگسر از جمله اين‌هاست که جلسات متعددي با دادستان و فرماندار ويژه شاهرود داشتيم و با پيگيري انجام‌شده، در پروژه سنگسر حکمي براي شرکت مجري به ارزش ۱۱ ميليارد تومان صادر شده است.
وي گفت: ۱۴۵ واحد داراي متقاضي از اين پروژه است و با سه کارشناس رسمي تحويل گرفته شده تا با افزايش تسهيلات و همکاري مردم اين پروژه تکميل شود.
عميدي به آماده‌سازي پروژه‌هاي مسکن مهر که اختلاف بين کارفرما و اداره کل براي تحويل به شهرداري وجود دارد، نيز اشاره کرد و افزود: با ورود دادستان به پروژه و تشکيل جلسات، سه مرحله دادگاه تشکيل شده و منتظر رأي نهايي اين پروژه هستيم تا ادامه تکميل و آماده‌سازي مسکن مهر کوثر و فدک شاهرود و تحويل به شهرداري را داشته باشيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سمنان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سمنان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAENNWvIqZvWEhdCBvg
آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today