برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تب کرونا در استان مرکزی بالا گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تب کرونا در استان مرکزی بالا گرفت

ايسنا/ معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مرکزي گفت: با توجه به وضعيت کرونايي در استان، تصميمات سختگيرانه به جهت رعايت پروتکل هاي بهداشتي در دستور کار قرار گرفت.

بهروز اکرمي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مرکزي در خصوص وضعيت بيماري کوويد۱۹ در استان مرکزي اظهار کرد: متاسفانه موج سوم شيوع ويروس کرونا در بخش هاي زيادي از کشور آغاز شده است و در استان مرکزي نيز عليرغم تلاش ها و اقدامات بسيار، شاهد آغاز موج سوم هستيم و در واقع استان در وضعيت قرمز قرار گرفته است.
وي با تاکيد بر اينکه براي مديريت اين شرايط ضرورت هايي لازم است، افزود: در اين راستا اقدامات سختگيرانه در استان اعمال خواهد شد به طوري که اين هفته تعدادي از نمازهاي جمعه که در هفته هاي اخير برگزار مي شد، لغو خواهد شد و اسامي شهرستان هاي مربوطه از طريق ستاد سياست گذاري ائمه جمعه اعلام خواهد شد.
اکرمي اضافه کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اختياري است و با تشخيص خانواده ها انجام مي شود به همين دليل توصيه مي شود تا زماني که شرايط قرمز است خانواده ها آموزش هاي غيرحضوري و مجازي را در اولويت قرار دهند و کمتر فرزندان خود را به مدارس بفرستند.
وي با اشاره به تشديد نظارت ها در تمامي فرمانداري ها و بخشداري ها، گفت: تيم بازرسي با کمک کارمندان دولت، سمن ها و داوطلبان تشکيل مي شود که از سه حوزه ادارات، صنوف و معابر بازرسي مي کنند و با افرادي که در معابر پروتکل هاي بهداشتي رعايت نمي کنند و ماسک نمي زنند برخورد قانوني مي شود چراکه در اين شرايط مردم بايد تمامي پروتکل ها و فاصله فيزيکي را رعايت کنند.
اکرمي با بيان اينکه اميدواريم که مردم رعايت کنند و کار به برخوردهاي قانوني کشيده نشود، افزود: چنانچه توصيه ها و خواهش مسئولان به جهت رعايت پروتکل ها اثر نداشته باشد برخورد لازم قانوني با متخلفان صورت مي گيرد همچنين از رفتارها مستندسازي مي شود که در صورت ارجاع پرونده متخلفان به مراجع قضايي مستندات ارائه شود.
معاون استاندار با اشاره به اينکه تمام شهرستان هاي استان در شرايط بحراني قرار دارند، اما در اين شرايط دورکاري براي کارمندان پاسخگو نخواهد بود، اظهار کرد: ماه گذشته کنکور با يک ميليون نفر داوطلب بدون هيچ مشکلي برگزار شد چون پروتکل ها به خوبي رعايت شد، اما در اين روزها مدارس غيرحضوري است اما دانش آموزان در کوچه ها، خيابان و پارک ها مشغول بازي اند و حتي والدين فرزندان خردسال خود را بدون ماسک در مراکز شلوغ مانند بازار مي برند که باعث تعجب است.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان مرکزي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر استان مرکزي در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEIBAERz9lL-KoaHAg
آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today