logo

خانه تاریخی واعظ در فهرست آثار ملی ثبت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خانه تاریخی واعظ در فهرست آثار ملی ثبت شد

ايرنا/ معاون ميراث‌ فرهنگي آذربايجان‌ شرقي از ثبت خانه تاريخي "واعظ" تبريز در فهرست آثار ملي خبر داد.

عليرضا قوچي، معاون ميراث‌ فرهنگي آذربايجان‌ شرقي ابراز کرد: خانه واعظ از جمله خانه هاي تاريخي تبريز است که در سال هاي اخير به دليل عدم رسيدگي مالک شخصي بنا در وضعيت نامناسبي قرار داشت و در هفته‌هاي گذشته با تغيير مالک اصلي بنا، عمليات تخريب آن آغاز شد.
وي با بيان اينکه با ورود يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان، عمليات تخريب توسط مالک شخصي جديد متوقف شد، ادامه داد: با توجه به گزارش دوستداران ميراث فرهنگي مبني بر تخريب خانه تاريخي واعظ توسط مالک جديد، ميراث فرهنگي استان بنا به رسالت اصلي خود در راستاي حفظ و حراست از آثار تاريخي، دستور توقف عمليات عمراني در محل اين خانه تاريخي را که مجوز آن توسط شهرداري تبريز داده شده بود، صادر کرد.
معاون ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي در ادامه از ثبت ملي خانه واعظ تبريز خبر داد و گفت: به دنبال پيگيري اين اداره کل در راستاي جلوگيري از تخريب خانه واعظ توسط مالک، اين بناي تاريخي سي و يکم شهريور ماه امسال به شماره ۳۳۱۲۵ در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد.
قوچي تاکيد کرد: هرگونه دخل و تصرف در آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي غير قانوني است، به همين منظور در صورت اجراي هرگونه عمليات عمراني که موجب آسيب و تخريب بيشتر خانه تاريخي واعظ شود، مراتب به مراجع قضايي ارجاع و با تمام افراد و دستگاه هايي که در اين امر نقش داشته باشند، برخورد قضايي خواهد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان شرقي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان شرقي در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAEKyqyHIYXfblD-xfQ

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today