برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت هر کیلو مرغ اعلام شد

منبع
رکنا
بروزرسانی
قیمت هر کیلو مرغ اعلام شد

رکنا/ اسداله نژاد از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کيلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

حبيب اسداله نژاد نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.
وي با اشاره به اينکه بازار نهاده هاي دامي تعريفي ندارد، افزود: در حال حاضر کارخانه هاي خوراک دام، قيمت تمام شده هر کيلو دان آماده را ۷ هزار تومان اعلام کردند که اين امر در نرخ نهايي مرغ تاثير بسزايي دارد.
اسداله نژاد ادامه داد: برخي استان ها نهاده با نرخ مصوب را تنها در صورت تهاتر مرغ تحويل مي دهند که اين امر ريسک توليد را افزايش مي دهد.
به گفته وي، در شرايط فعلي دولت بدون توجه به بازار به مرغداران فشار وارد مي کنند تا نرخ مصوب اجرا شود، درحالي که سرکوب قيمت مرغ به هيچ وجه منطقي نيست‌.
اين مقام مسئول با اشاره به اينکه سياست گذاري نادرست و سرکوب قيمت عواقب بدي را به همراه دارد، بيان کرد: طي روزهاي اخير به دنبال افزايش قيمت تخم مرغ در بازار، يکي از مسئولان ستاد تنظيم بازار اعلام کرد که قيمت تخم‌مرغ وارداتي ۲ دلار است که اين امر جاي تاسف است چرا که با نوسان قيمت مرغ، مسئولان به دنبال واردات خواهند بود.
نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي با بيان اينکه بخش دولتي در تامين نهاده هاي دامي با نرخ مصوب ناموفق بوده است، گفت: طي ماه هاي اخير، مسئولان دولتي در زمينه تامين نهاده با نرخ مصوب تنها شعار مي دهند و تنها به دنبال آن هستند که قصورات خود را بپوشانند‌.
اسداله نژاد در پايان قيمت واقعي هر کيلو مرغ گرم با احتساب تامين ۴۰ درصد نهاده ها با نرخ مصوب را بالاي ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در شرايط فعلي توليدکنندگان در فروش مرغ متحمل زيان هستند که اين امر در کاهش جوجه ريزي تاثير بسزايي دارد.