logo

بانوی سقزی خانه خود را وقف کمک به ایتام کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بانوی سقزی خانه خود را وقف کمک به ایتام کرد

باشگاه خبرنگاران/ رييس اداره اوقاف و امور خيريه سقز از وقف سه دانگ يک باب منزل مسکوني توسط بانوي نيکوکاري در اين شهرستان خبر داد.

جهاندار امجدي رييس اداره اوقاف و امور خيريه سقز اظهار کرد: يک مورد وقف جديد (سه دانگ يکباب منزل مسکوني به مساحت ۱۴۰ متر مربع و با ارزش ۲۵۰ ميليون تومان) توسط بانوي نيکوکار و خيرانديش سقزي در اين شهر به ثبت رسيد.
وي با بيان اينکه از اول سال جاري تاکنون چند موقوفه جديد در روستا‌هاي سقز به ثبت رسيده است، افزود: هدف اصلي بانوي خيرانديش، براي وقف اين منزل مسکوني، قرار دادن درآمد حاصل براي کمک به ايتام و کودکان بي سرپرست است.
امجدي با اشاره به اينکه در شهرستان سقز تعداد ۳۸۶ موقوفه وجود دارد که بيش از ۹۹ درصد اين موقوفات براي رفع مايحتاج و نيازمندي‌هاي مساجد وقف شده‌اند، يادآور شد: اين ششمين وقفي است که در سال جاري توسط خيرين سقزي به ثبت رسيده است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه سقز با بيان اينکه يکي از نشانه‌هاي تقوا، رعايت کردن حق وقف است و تقويت حس نوعدوستي و توجه به نياز جامعه را به همراه دارد، اضافه کرد: وقف‌هاي قبلي براي رفع نياز‌هاي مساجد و احداث خانه ماموستايان روستايي بوده است.
وي نيات اجتماعي به‌خصوص کمک به فقرا و نيازمندان ايتام و کودکان و خانواده‌هاي بي‌سرپرست، دارو و درمان، ترويج قرآن و علم و دانش، دانشجويان و دانش‌آموزان و طلاب علوم ديني، نياز‌هاي مساجد را از نياز‌هاي ضروري در اين شهرستان اعلام کرد.
امجدي گفت: اميد است با حضور نيکوکاران در عرصه وقف و ثبت موقوفات با نيات صدرالاشاره شاهد خدمات‌رساني هر چه بيشتر از طريق اين سنت حسنه و ماندگار به جامعه باشيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online