برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رکورد پرباران‌ترین سال سیستان‌وبلوچستان در ۱۲ سال گذشته ثبت شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رکورد پرباران‌ترین سال سیستان‌وبلوچستان در ۱۲ سال گذشته ثبت شد

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان در سال زراعي ۹۸-۹۹ که چند روز پيش به پايان رسيد با مجموع ۱۹۰.۵ ميلي‌متر بارش پر باران‌ترين سال در ۱۲ سال اخير خود را تجربه کرد.

محسن حيدري، مديرکل هواشناسي سيستان و بلوچستان اظهار کرد: رکوردشکني بارش‌هاي سيستان و بلوچستان تنها به ۱۲ سال اخير بر نمي‌گردد، زيرا بارندگي‌هاي سال زراعي ۹۸-۹۹ در زمره پربارش‌ترين‌هاي ۵۴ سال اخير استان نيز قرار گرفت.
وي ادامه داد: از سال ۱۳۴۵ تاکنون تنها هفت سال ارتفاع بارش‌هاي سيستان و بلوچستان به بيش از ۱۹۰ ميلي‌متر رسيده که يکي از آنها مربوط به سال زراعي گذشته است.
مديرکل هواشناسي سيستان و بلوچستان افزود: با وجود بارش‌هاي قابل توجه در استان، هنوز بيش‌از ۹۵ درصد از مساحت منطقه درگير درجات مختلفي از خشکسالي است.
حيدري افزود: دليل ادامه خشکسالي در سيستان و بلوچستان کم بارشي انباشت‌هايي است که محصول سال‌هاي گذشته بوده و سبب شده تا استان علاوه‌بر خشکسالي هواشناسي، با انواع خشکسالي‌هاي کشاورزي، هيدرولوژي و اقتصادي- اجتماعي نيز درگير شود.
حيدري به پيش‌بيني بلند مدت بارش سيستان و بلوچستان در ماه‌هاي آينده اشاره کرد و گفت: بررسي شاخص‌هاي دور پيوند نشان مي‌دهد که برخلاف امسال و سال گذشته بارش‌هاي پاييز و زمستان در استان کمتر از نرمال خواهد بود
وي بيان کرد: انتظار مي‌رود بارش‌هاي سال زراعي جديد در پاييز با تاخير آغاز شود و ميزان آنها نيز کمتر از نرمال باشد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سيستان و بلوچستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKZUcFIniUcdLn0Lw
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today