logo

جزئیات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین

منبع
فارس
بروزرسانی
جزئیات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین

فارس/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين گفت: در حال حاضر تعدادي واکسن به استان تخصيص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتي براي گروه‌هاي اولويت دار تزريق خواهد شد.

پيمان نامدار، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين در مورد جزئيات توزيع واکسن آنفلونزا در استان گفت: در حال حاضر تعدادي واکسن به استان تخصيص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتي براي گروه‌هاي اولويت دار تزريق خواهد شد.
وي افزود: در دستورالعمل ارسالي از وزارت بهداشت ۲ اولويت مشخص شده است که در اولويت اول کادر بهداشتي و درماني شاغل در بيمارستان‌ها و بخش‌هاي ويژه ايزوله تنفسي، عفوني، آي سي يو، سي سي يو و پرسنل شاغل در مراکز و پايگاه بهداشتي، فوريت‌هاي پزشکي، مادران باردار، بيماران داراي نقص سيستم ايمني و بيماران سرطاني، بيماران اچ آي وي مثبت و مبتلا به ايدز و... قرار دارند.
وي خاطرنشان کرد: واکسن آنفلونزا براي اولويت‌هاي اول به صورت رايگان توسط مراکز خدمات جامع سلامت تعيين شده تزريق مي‌شود و اسامي تمامي اين افراد در سامانه سيب ثبت شده است.
نامدار با بيان اولويت دوم تزريق واکسن آنفلونزا اظهار داشت: در اولويت دوم کساني که داراي بيماري زمينه‌اي مثل بيماري‌هاي قلبي، ريوي، کليوي و کبدي، ديابت و ... هستند با نسخه پزشک از داروخانه‌ها دريافت مي‌کنند.

عدم ضرورت تزريق واکسن آنفلونزها براي ساير گروه‌ها

رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين با اشاره به ساير اولويت‌ها گفت: تزريق واکسن آنفلوانزا براي ساير گروه‌ها ضرورتي ندارد.
وي افزود: رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، استفاده از ماسک، رعايت فاصله از ديگران و شستشوي مرتب و صحيح دست‌ها بهترين راه پيشگيري از بيماري‌هاي ويروسي است.
نامدار با بيان اين که کودکان زير شش سال در حال حاضر جز اولويت‌هاي تزريق نيستند در مورد عوراض احتمالي واکسن آنفلونزا براي کودکان گفت: در سال‌هايي که واکسن آنفلوانزا توزيع و تزريق شده گزارش معني داري از عوارض آن در کودکان گزارش نشده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قزوين را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قزوين در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAERfLUt3xd_hCjJ9bw
آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today