برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رعایت موارد بهداشتی در خراسان شمالی پایین‌تر از متوسط کشوری

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رعایت موارد بهداشتی در خراسان شمالی پایین‌تر از متوسط کشوری

باشگاه خبرنگاران/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي گفت: در خراسان شمالي ۴۹ درصد مردم ماسک مي‌زنند و ۵۴ درصد دستوالعمل هاي بهداشتي را رعايت مي‌کنند که اين ميزان از متوسط کشوري پايين‌تر است.

سيد احمد هاشمي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي اظهار کرد: با ورود موج سوم کرونا، آمار مبتلايان به اين بيماري در کشور به ويژه خراسان شمالي رشد چشمگيري پيدا کرد و تعداد جانباختگان افزايش يافت به همين منظور در ارتباط زنده ويدئو کنفرانسي رئيس جمهور با مسئولان بهداشتي کشور مقرر شد در استان‌هاي با وضعيت قرمز محدوديت‌هايي اعمال شود.
وي با بيان اين که خراسان شمالي جزو استان‌هاي با وضعيت قرمز است، گفت: در چند روز آينده، ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا در خصوص اعمال محدوديت‌ها برگزار مي‌شود که بعد از نتيجه گيري محدوديت‌هاي مورد نظر اطلاع رساني خواهد شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي يادآور شد: از تيرماه وضعيت استان قرمز بود و تا هفته قبل روند کاهشي داشت که در چند روز گذشته آمار مبتلايان دوباره افزايش يافت و تعداد بستري‌ها از ۱۵۰ به ۲۰۷ بيمار رسيد و موارد مرگ و مير نيز روزانه بين ۳ تا ۷ فوتي متغير است.
هاشمي ادامه داد: نانوايي ها، مکان‌هاي عمومي و وسايل حمل و نقل عمومي مکان‌هاي پرآسيبي است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان شمالي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان شمالي در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAERlAMiCloyBHW8y4g
آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today