برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

احداث ۳۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در قم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
احداث ۳۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در قم

باشگاه خبرنگاران/ معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قم گفت: فاز نخست احداث ۳۵۰ کيلومتر مسير ويژه دوچرخه‌سواري در خيابان‌هاي صدوقي و ۱۹ دي تا دو ماه آينده آغاز مي‌شود.

عباس ذاکريان معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قم با اشاره به اهميت توسعه استفاده از دوچرخه به‌ويژه در کلان‌شهرها، گفت: طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو چندهفته‌اي بوده که در شهر قم با حضور مسئولان آغاز شده و در ادامه با مشارکت مردم برگزار مي‌شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قم تصويب طرح جامع دوچرخه در شهر قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در سال‌هاي گذشته براي توسعه استفاده از دوچرخه تلاش‌هايي صورت گرفته بود که براي داشتن نقشه راهي براي اين مهم، مطالعات طرح جامع دوچرخه صورت گرفت و اين طرح مورد تصويب شوراي ترافيک استان قرار گرفت.
ذاکريان افزود: در اين طرح احداث ۳۵۰ کيلومتر مسير اختصاصي ويژه دوچرخه در افق ۱۰ ساله در شهر قم با برش‌هاي بودجه‌اي پيش‌بيني‌شده است که ما به دنبال احداث مسير‌هايي ايمن با توجه به دغدغه مردم در اين زمينه هستيم.
معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قم استفاده از دوچرخه را مؤثر در سلامت افراد جامعه، کاهش آلودگي هوا و کاهش مصرف سوخت دانست و ادامه داد: متأسفانه موتورسيکلت نقش پررنگي در حوادث و تصادفات شهري قم دارد که در اين زمينه استفاده از دوچرخه مي‌تواند تصادفات جرحي و فوتي را به‌شدت کاهش دهد.
ذاکريان با تأکيد بر اينکه در تلاشيم استفاده دوچرخه را جايگزين موتورسيکلت کنيم، اضافه کرد: پويش‌هايي در کنار اقدامات عملي براي فرهنگ‌سازي استفاده از دوچرخه آغاز شده و از بستر فضاي مجازي به دنبال اشاعه و فرهنگ‌سازي اين اقدام در قم هستيم.
معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قم از آغاز احداث مسير‌هاي ويژه دوچرخه در شهر قم از دو ماه آينده خبر داد و يادآور شد: خيابان ۱۹ دي و بلوار شهيد صدوقي از ابتداي ورزشگاه شهيد حيدريان تا ميدان مفيد با رعايت تمام ضوابط و مباحث فرهنگي آغاز مي‌شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday