logo

کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با فروش قبرهای اماکن مذهبی

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با فروش قبرهای اماکن مذهبی

خبرآنلاين/ سرپرست پايگاه نهم پليس آگاهي تهران از دستگيري فردي که با فروش قبور امامزاده‌هاي ابن‌بابويه، حضرت عبدالعظيم حسني و... ۲۰ ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه حيدر گودرزي سرپرست پايگاه نهم پليس آگاهي تهران گفت: تعدادي از شهروندان به پايگاه نهم پليس آگاهي مراجعه و در اظهارات مشابهي اعلام کردند با فردي به‌نام وحيد که خود را متولي تمام قبور در منطقه شهرري معرفي مي‌کرده، آشنا شديم که او به‌ازاي فروش يک قطعه قبر در محوطه‌هاي امامزاده‌هاي حضرت عبدالعظيم حسني (ع)، ابن‌بابويه، امامزاده عبدالله و... مبالغ هنگفتي را اخذ کرده و متواري شده است.
او بيان کرد: پس از بررسي‌هاي انجام‌شده ازسوي اداره اوقاف شهرستان ري مشخص شد قبور فروخته‌شده به متقاضيان تحويل داده شده؛ اما مبالغ واريزي به حساب اداره اوقاف شهرستان ري بسيار جزئي بوده که با طرح شکايت شهروندان و اداره اوقاف شهرري، شناسايي و دستگيري متهم ازسوي مرجع قضائي به پايگاه نهم پليس آگاهي ارجاع شد.
سرهنگ گودرزي گفت: کارآگاهان با تحقيق از مال‌باختگان و تجميع همه سرنخ‌ها موفق شدند هويت متهم و مخفيگاهش را در شهرستان ري شناسايي و در عملياتي پليسي او را دستگير کنند. سرپرست پايگاه نهم پليس آگاهي گفت: وحيد پس از انتقال به پليس آگاهي به جرم خود اعتراف و اظهار کرد بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال از افراد مختلف به بهانه فروش قبور در اماکن زيارتي شهرستان ري کلاهبرداري کرده است.
او خاطرنشان کرد: با اعتراف صريح وحيد پرونده به مرجع قضائي ارسال و متهم با صدور قرار مجرميت روانه زندان شد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran