برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نخستین اهدای عضو امسال در کاشان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نخستین اهدای عضو امسال در کاشان

ايسنا/ اصفهان سرپرست مرکز آموزشي درماني شهيد بهشتي کاشان گفت: يک خانواده نيکوکار کاشاني اعضاي بيمار مرگ مغزي خود را به همنوعان نيازمند هديه کردند که نخستين مورد اهدا عضو در سال جاري است.

محمد رضا شريف، اصفهان سرپرست مرکز آموزشي درماني شهيد بهشتي کاشان اظهار کرد: بيمار يک آقاي ۵۴ ساله بود که به علت سقوط از ارتفاع در بخش مراقبت‌هاي ويژه اين مرکز بستري شده بود که پس از رضايت خانواده آن مرحوم، جهت اهداي عضو به تهران منتقل شد.
وي افزود: با اعلام رضايت اين خانواده نيکوکار، چهار عضو آن مرحوم شامل کليه ها، کبد و نسوج بيمار پس از جداسازي به بيماران نيازمند عضو پيوند زده شد تا زندگي آرامي را آغاز کنند.
شريف تصريح کرد: خانواده‌هاي ايراني اطلاع کافي در خصوص مرگ مغزي نداشته و گمان مي‌کنند که مرگ مغزي مثل کما است، بنابراين به اهداي اعضاي عزيزان خود راضي نمي شوند، پس از اصحاب رسانه درخواست داريم که با اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين زمينه، حوزه سلامت را ياري دهند.
سرپرست مرکز آموزشي درماني شهيد بهشتي کاشان، گفت: شهروندان علاقه مند به اهداي عضو مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني http://ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام کرده و کارت ويژه اهداي عضو دريافت کنند.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اصفهان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اصفهان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAVvljM8cx5YSbB1w
آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today