برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مرحله اول تزریق واکسن آنفلوآنزا در هندیجان اجرا شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مرحله اول تزریق واکسن آنفلوآنزا در هندیجان اجرا شد

باشگاه خبرنگاران/ مدير شبکه بهداشت و درمان هنديجان گفت: مرحله اول تزريق واکسن آنفلوآنزا براي گروه‌هاي حساس در شهرستان هنديجان همزمان با آغاز فصل پاييز اجرا شد.

داوود رئيسي، مدير شبکه بهداشت و درمان هنديجان در اين رابطه گفت: هر سال با آغاز فصل پاييز شاهد بروز مشکلات تنفسي براي برخي از مردم در سطح شهرستان و استان خوزستان هستيم.
او افزود: با توجه به شرايط خاص و متفاوت امسال و تداخل با شيوع ويروس کرونا در سطح استان خوزستان و هنديجان، اولين دوز‌هاي اختصاص يافته واکسن آنفلوآنزا به اين شهرستان وارد شد.
رئيسي بيان داشت: به دليل اينکه امکان تزريق واکسن آنفلوآنزا براي همه وجود ندارد و لزومي نيست افراد عادي که مشکلات تنفسي ندارند، اين واکسن را دريافت کنند، تزريق آن براي افراد داراي اولويت اول شامل؛ کادر درمان بيمارستان شهداي هنديجان و پرسنل مرکز ۱۶ ساعته هنديجان جنوبي، زنان باردار پرخطر و افراد داراي بيماري‌هاي خاص انجام شد.
بيماري آنفلوآنزا هر سال در فصل پاييز و پس از بارش اولين باران در اين فصل بروز مي‌کند و بسياري از افراد با شرايط خاص دچار مشکلات تنفسي مي‌شوند و آمار مراجعه به بيمارستان‌ها و مراکز درماني به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد. البته افراد عادي که مشکل تنفسي ندارند نيازي به تزريق واکسن آنفلوآنزا ندارند و به همه افراد جامعه تزريق نمي‌شود.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today