برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کمبود کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی در قم

منبع
خبرگزاري دانا
بروزرسانی
کمبود کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی در قم

خبرگزاري دانا/ يکي از اصلي‌ترين نيازهايي که اغلب بيماران کرونايي دارند کپسول اکسيژن است که در روزهاي اخير تهيه آن و حتي استفاده از آن براي بسياري از خانواده‌ ها سخت شده است.

استان قم يکي از استان‌هايي است که از آغاز کرونا تاکنون همواره يکي از استان‌هاي قرمز بوده و روند شيوع اين بيماري در اين شهر نسبت به شهرهاي ديگر بالا بوده است.
در هفته‌هاي اخير نيز بار ديگر و در موج سوم شيوع اين بيماري شاهد افزايش بيماران کرونايي در قم بوديم به‌طوري‌که همواره بالاي 700 بيمار بستري در مراکز درماني استان وجود داشته است.
نکته مهم ديگر اين‌که بيماران زيادي نيز هستند که يا به اختيار خودشان يا با توصيه‌هاي پزشکان، مراحل درماني را در منزل سپري مي‌کنند.
علاوه بر اين بسياري از بيماراني که از بيمارستان‌ها مرخص مي‌شوند نيز بازهم نياز به مراقبت دارند.
در اين ميان يکي از اصلي‌ترين نيازهايي که اغلب اين بيماران دارند کپسول اکسيژن است که در روزهاي اخير تهيه آن و حتي استفاده از آن براي بسياري از خانواده‌ها سخت شده است.
بر اساس پيگيري‌هاي خبرنگار قم فردا تنها جمعيت هلال‌احمر استان اين کپسول‌ها را در اختيار بيماران قرار مي‌دهد که آن‌هم با توجه به حجم بالاي بيماران جوابگوي نيازهاي آن‌ها نيست.
علاوه بر اين هزينه شارژ مجدد اين کپسول‌ها نيز که شايد در روز چند بار نياز باشد به‌خودي‌خود براي برخي از خانواده‌ها به لحاظ مالي دشوار است.
در اين ميان به نظر مي‌آيد مسئولان استان و حتي خيرين در اين زمينه مي‌توانند وارد عمل شوند و اين نياز ضروري بيماران کرونايي را برطرف کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday