logo

بیش از ۳۰ درصد جرائم سایبری چهارمحال و بختیاری را کلاهبرداری تشکیل می‌دهد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بیش از ۳۰ درصد جرائم سایبری چهارمحال و بختیاری را کلاهبرداری تشکیل می‌دهد

تسنيم/ رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: بيش از ۳۰ درصد جرائم سايبري استان مربوط به کلاهبرداري است.

مرتضي عسگري، رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري اظهار داشت: 30 درصد از جرايم سايبري استان در نيمه اول امسال مربوط به کلاهبرداري بوده که 84 درصد پرونده‌هاي مربوطه تاکنون منتج به نتيجه شده است.
وي با بيان اينکه مردم در خريدهاي اينترنتي بايد از فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبر خريد خود را انجام دهند، افزود: کاربران فضاي مجازي بايد به‌جاي کالاي معتبر در اينترنت به‌دنبال فروشنده معتبر باشند چراکه اگر از فروشنده و فروشگاه معتبر خريد کنند دچار مشکل نخواهند شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختياري تشريح کرد: به منظور آشنايي شهروندان با چگونگي بهره‌مندي از کالا و خدمات فروشگاه‌هاي آنلاين، بسته‌هاي آموزشي از سوي پليس فتا در فضاي مجازي به صورت مستمر قرار مي‌گيرد.
عسگري با ابراز تاسف از سطح پايين سواد رسانه‌اي شهروندان چهارمحال و بختياري، عنوان داشت: دانش‌آموزان قشر بسيار حساسي هستند که تا پيش از شيوع ويروس کوويد 19 ورود و استفاده آن‌ها از فضاي مجازي بسيار محدود بود و توصيه به دور بودن آن‌ها از وسايل فضاي سايبري مي‌شد، اما اکنون شيوع ويروس کرونا و استفاده گسترده دانش‌آموزان از آموزش آنلاين، نظارت و مراقبت دوچندان والدين را مي‌طلبد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday