برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

راه‌اندازی کلینیک توان بخشی دولتی کودکان در بیمارستان اکبر مشهد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
راه‌اندازی کلینیک توان بخشی دولتی کودکان در بیمارستان اکبر مشهد

باشگاه خبرنگاران/ رئيس بيمارستان تخصصي کودکان اکبر گفت: نخستين کلينيک توان بخشي دولتي در حوزه کاردرماني، گفتار درماني و فيزيوتراپي ويژه کودکان در اين مرکز راه اندازي شد.

سيدعلي جعفري رئيس بيمارستان تخصصي کودکان اکبر از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به راه اندازي نخستين کلينيک توان بخشي دولتي کودکان در اين مرکز، اظهار کرد: کلينيک توان بخشي در اين مرکز درماني آماده ارائه خدمت به کودکان بيماري است که مي‌توانند با خدمات توان بخشي از توانايي‌هاي بالقوه که خداوند در اختيارشان قرار داده است بهتر استفاده کنند.
وي افزود: اين کلينيک آماده ارائه خدمت به تمام مراجعين به خصوص بيماران خاص و صعب العلاج است.
رئيس بيمارستان تخصصي کودکان اکبر ادامه داد: کودکان بيمار EB، CF، اوتيسم و SMA از جمله بيماراني هستند که مي‌توانند از خدمات اين مرکز استفاده کنند.
جعفري بيان کرد: در برخي از کودکان مشکلات اوليه بدو تولد مانند بيماري‌هاي متابوليک زمينه اي، ارثي و نورولوژي باعث ايجاد محدوديت‌هايي براي کودک مي‌شود؛ اين بيماري‌ها موجب مي‌شود تا کودک نتواند عملکرد مطلوبي را از نظر هوشي، حرکتي و کلامي داشته باشد اما با پيشرفت تکنولوژي مي‌توان برخي از توانايي‌هايي که قابليت برگشت دارند را به کودکان برگرداند.
وي تصريح کرد: در آينده اي نزديک مرکز جامع تکامل کودکان اقدامات درماني و اصلاحي را در بيمارستان اکبر ارائه خواهد داد؛ در اين مرکز خدمات فيزيوتراپي براي کودکان به منظور بازگشت توانايي عضلاني اسکلتي ارائه مي‌شود؛ علاوه بر اين براي بيماراني که تاخير ذهني و مغزي نداشته باشند يا بعد از اعمال جراحي ارتوپدي دچار عدم توانايي شده باشند، با تجهيزات موثر در اين حوزه به ياري بيماران مي رويم.
رئيس بيمارستان تخصصي کودکان اکبر ادامه داد: در حوزه کار درماني، کودکاني که تاخير تکامل يامشکلات گفتار درماني در رده سني اطفال دارند درمان مي‌شوند، زيرا مشکلات حوزه گفتار درماني منجر به ضعف در تکامل اجتماعي و هوشي کودک مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar