برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هنگام احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید

منبع
رکنا
بروزرسانی
هنگام احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید

رکنا/  سرپرست دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به پيامدهاي اجتماعي چالش مومو در فضاي مجازي گفت: هنگام احساس خطر از مومو با 123 تماس بگيريد.

محمود عليگو، سرپرست دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به پيامدهاي اجتماعي چالش مومو در فضاي مجازي اظهار کرد: اين چالش مي‌تواند سلامت روان يا حتي زندگي کودکان را با خطر مواجه کند و والدين مي‌توانند درصورت احساس خطر و احتمال وقوع بحران قريب‌الوقوع براي کودکان خود براي دريافت مشاوره با شماره تلفن ۱۴۸۰ و در صورت مشاهده اقدامات عملي و خطر براي کودکان با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگيرند.
وي با يادآوري اينکه خط اورژانس ۱۲۳ براي رسيدگي به مواردي مانند کودک‌آزاري، خودکشي و همسرآزاري درنظر گرفته شده، افزود:‌ اعتماد بيش از حد به محتواهاي منتشر شده در فضاي مجازي، عدم آگاهي کامل از قابليت‌هاي فضاي مجازي و استفاده ناصحيح از فضاي مجازي از آسيب‌هاي فضاي مجازي است که بايد نسبت به آن توجه داشت.
سرپرست دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي کشور اضافه کرد: متاسفانه هرگونه محتوايي در فضاي مجازي به سرعت فراگير مي‌شود و افراد هر مطلبي را بدون تعقل در فضاي مجازي مي‌پذيرند و اگر والدين از همان ابتدا آموزش‌هاي لازم در رابطه با فضاي مجازي را به فرزندان خود بياموزند، کمتر با آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از فضاي مجازي مواجه مي‌شويم.
عليگو اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستيابي به اطلاعات گوشي فرد از اين اطلاعات پنهاني به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده مي‌کند و با توجه به روحيه حساس کودکان، آنها از ترس آشکار شدن اطلاعات يا ترس رواني ناشي از آگاه بودن فردي به تمام اطلاعات شخصي آنها، تحت‌تاثير قرار مي‌گيرند و اين احتمال وجود دارد که دست به اقدامات تهديدکننده براي سلامت خود يا اطرافيان‌ بزنند.
وي از خانواده‌ها خواست تا نسبت به بهره‌وري از فضاي مجازي، آموزش‌هاي لازم را به کودکان خود ارائه دهند و خود نيز به عنوان الگويي در اين زمينه براي فرزندانشان باشند.
سرپرست دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي کشور اضافه کرد: سوءاستفاده‌کنندگاني که با ساخت اکانت‌هاي جعلي نيز کودکان را به چالش مومو دعوت مي‌کنند در حقيقت به نوعي مرتکب کودک‌آزاري مي‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد مي‌شود.
مومو يک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر يک لينک تماس از سوي مومو دريافت و پس از شروع به گفت وگو از سوي حساب کاربري مومو فرد به رفتارهاي خطرناک دعوت مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar