logo

آمارگیری نرخ بیکاری و یا اشتغال در استان ایلام به صورت سنتی انجام می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آمارگیری نرخ بیکاری و یا اشتغال در استان ایلام به صورت سنتی انجام می‌شود

تسنيم/ معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايلام گفت: آمار سنجش نرخ بيکاري و يا اشتغال در استان ايلام به صورت سنتي انجام مي‌شود که اين شيوه درصد خطا را بالا مي‌برد.

زهره السادات حائري، معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايلام در گفت وگوي مجازي با خبرنگاران و در پاسخ به انتقادات وارده بر آمار نرخ بيکاري استان ايلام اظهار داشت: آمار سنجش نرخ بيکاري و يا اشتغال در استان ايلام به صورت سنتي انجام مي‌شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايلام گفت: در آمارگيري سنتي، مأموران مرکز آمار با مراجعه حضوري به منازل، کارگاه‌ها و اماکن نمونه‌گيري انجام و سپس آن را به ساير نقاط استان تعميم مي‌دهند که سنتي بودن شيوه آمارگيري بر پذيرش نتايج آمارها موثر است و انتقادات بر آمار بيکاري نيز از اين امر مستثني نيست.
وي افزود: کاهش توليد ناخالصي کشور موجب منجر به افزايش نرخ بيکاري است و به ازاي هر 2/5 درصد رشد اقتصادي، نرخ بيکاري نيز يک درصد کاهش مي‌يابد، اما خروجي آمارهاي مرکز آمار ايران بين سال‌هاي 91 تا 98 از چنين تناسبي برخوردار نيست.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايلام گفت: در خصوص آمار نرخ بيکاري استان ايلام که مورد انتقاد واقع شده است، مرکز اعلام آمار، مرکز آمار ايران است  و استان در آن دخل و تصرفي ندارد اما سنتي بودن شيوه آمارگيري درصد خطا را نيز افزايش مي‌دهد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان ايلام را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر ايلام در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEJoYw5sb596nU7kpg
آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/ilamkhabar_today