برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ابراز نگرانی معاون استاندار از افزایش واژگونی خودروها در جاده‌های یزد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ابراز نگرانی معاون استاندار از افزایش واژگونی خودروها در جاده‌های یزد

ايرنا/ معاون عمراني استاندار يزد از افزايش واژگوني خودروها در جاده‌هاي مواصلاتي اين استان و افزايش شمار فوتي‌هاي آن در هفته هاي اخير ابراز نگراني کرد.

محسن صادقيان، معاون عمراني استاندار و رئيس کميسيون مديريت ايمني حمل و نقل استان يزد اظهار کرد: قبلا واژگوني‌ها موجب زخمي شدن چند نفر و در نهايت کشته شدن يک نفر ميشد اما اخيرا يک واژگوني با چهار کشته به ثبت رسيد.
وي ادامه داد: طي هفته جاري نشست فوق‌العاده کميسيون مديريت ايمني حمل و نقل استان براي بررسي همين موضوع تشکيل مي شود.
معاون عمراني استاندار يزد با بيان اينکه عمده تصادفات برون شهري و تلفات آن در محورهاي اين استان از نوع واژگوني است اظهار داشت: فعاليت و اقدامات سال هاي گذشته در دو بانده کردن جاده ها و و افزايش بزرگراه ها موجب شده تا تصادفات رخ به رخ کمتر شود اما حادثه واژگوني طي چند هفته اخير افزايش يافته است.
وي در مورد دلايل افزايش واژگوني ها هم گفت: مبدا و مقصد سفرهاي اين دسته از خودروها يزد نيست؛ آنها از يک نقطه کشور به يک نقطه ديگر مي روند و در حقيقت پس از طي مسافتي طولاني در شب يا صبح زود به يزد ميرسند در حالي که خسته و کوفته هستند و همين خستگي موجب خواب آلودگي آنها شده و با خروج از جاده، حوادث ناگواري را رقم مي زنند.
رئيس کميسيون مديريت ايمني حمل و نقل استان يزد به نقش تعطيلي ها در افزايش تصادفات علي رغم شيوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: مسير نايين تا مهريز در حوزه استحفاظي يزد بعلت طولاني بودن مسير، شاهد بيشترين سوانح و واژگوني خودروهاست.
معاون عمراني استاندار يزد به اصلاح شيب هاي شيرواني جاده‌ها هم اشاره کرد و افزود: اصلاح اين بخش موجب مي شود تا اگر خودروي از جاده ها خارج شد کمتر اسيب ببيند.
وي با قدرداني از حضور مستمر پليس راه و راهداري در اين مسيرها اظهار داشت: جاده ها تحت کنترل است اما اين امکان وجود ندارد که براي هر جاده يک پليس و يک راهدار منظور کنيم.
صادقيان با بيان اينکه يزد جزو هفت استان اول کشور با کمترين تصادفات و سوانح رانندگي است يادآور شد: فرهنگ سازي و آموزش مي تواند در اين زمينه راهگشا باشد و نقش صدا و سيما، رسانه ها و فضاي مجازي هم بايد پر رنگ‌تر شود.

  
 
 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today