logo

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در منطقه کمرسرخ سرایان

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
دستگیری ۳ شکارچی متخلف در منطقه کمرسرخ سرایان

همشهري آنلاين/ عاملان شکار يک راس قوچ وحشي در منطقه حفاظت‌شده کمرسرخ سرايان در استان هراسان جنوبي که به سمت محيط‌بانان تيراندازي کرده بودند، دستگير شدند.

ارشادي، رئيس اداره حفاظت محيط‌زيست سرايان گفت: مأموران يگان حفاظت محيط‌زيست اين شهرستان، حين عمليات گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کمرسرخ متوجه حضور سه نفر شکارچي شدند که اقدام به شکار يک راس قوچ وحشي کرده بودند.
ارشادي افزود: محيط‌بانان بعد از تعقيب شکارچيان در ارتفاعات، با توجه به اين‌که شکارچيان در حال خارج شدن از حوزه استحفاظي خراسان جنوبي به سمت شهرستان گناباد خراسان رضوي بودند، ضمن هماهنگي با مقامات قضايي و اداره حفاظت محيط‌زيست گناباد به تعقيب متهمان پرداختند و آنها را در منطقه گناباد مشاهده کردند که براي دستگيري آنها طبق قانون اقدام شد.
به گفته اين مقام مسئول، در اين اقدام يک نفر ازمتخلفان شکار و صيد به همراه لاشه قوچ وحشي دستگير و دو نفر ديگر، به همراه سه اسلحه در ابتدا متواري و پس از اين‌که متوجه دستگيري همدست خود شدند، با نزديک شدن به محيط‌بانان و شليک ۶ تير، خواستار آزادي همدست‌شان و خلع سلاح محيط‌بان شدند.
ارشادي گفت: در بين اين درگيري بوجود آمده و خودداري محيط‌بانان از شليک گلوله، متخلف دستگير شده نيز اقدام به فرار کرد که خوشبختانه محيط‌بانان با شواهد و مستندات در دست و با هماهنگي پاسگاه انتظامي و قاضي کشيک دادگاه گناباد، متخلفان را شناسايي و بازداشت کردند. پرونده متخلفان دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شهرستان گناباد شد.

 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان جنوبي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان جنوبي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKMM7H6Qgk9-pkB6w
آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today