برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیمه بیکاری بیش از ۲ هزار نفر در لرستان برقرار شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیمه بیکاری بیش از ۲ هزار نفر در لرستان برقرار شد

ايرنا/ مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان گفت: مقرري بيمه بيکاري ۲ هزار و ۱۴ نفر در استان تا پايان مهرماه امسال تاييد و برقرار شده است.

علي آشتاب، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بيمه بيکاري به افرادي تعلق مي‌گيرد که بدون ميل و اراده خود از محيط کار خارج مي شوند و قانونگذار اين حق را براي کارگران قائل شده است.
وي ادامه داد: با توجه به شيوع کرونا، ايجاد مشکل براي برخي واحدهاي توليدي استان و بيکار شدن غير ارادي کارگران، اين افراد نيز بيمه بيکاري دريافت مي‌کنند.
وي گفت: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تمامي متقاضيان دريافت مقرري بيمه بيکاري از هفتم مردادماه امسال بايد در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمايند.
آشتاب به اشاره به اينکه متقاضيان بيمه بيکاري بايد سه شرط مشمول قانون کار، بيمه تامين اجتماعي و بيمه بيکاري را دارا باشند تصريح کرد: همچنين پيش زمينه ثبت‌نام در سامانه مذکور، احراز هويت بيمه‌اي کارگر در دفاتر پيشخوان خدمات دولت است که بايد بعد از ساير مراحل ثبت‌نام در کافي نت‌ها و کاريابي‌ها انجام شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان  همچنين گفت: درخواست بازنشستگي ۶۵۶ کارگر مشاغل سخت و زيان‌آور واحدهاي اقتصادي و توليدي نيز استان طي نيمه نخست امسال تاييد شد.
آشتاب افزود: اين مدت ۹۱۵ درخواست بازنشستگي پيش از موعد در کميته بدوي و تجديد نظر مطرح و ۶۵۶ پرونده تاييدي براي اقدام هاي بعدي به سازمان تامين اجتماعي ارسال شده است. 
وي اظهار داشت: همه کارگران مشاغل سخت و زيان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالي و يا ۲۵ سال سابقه کار متناوب مي توانند درخواست بازنشستگي داشته باشند تا تقاضاي آنها در کميته هاي تخصصي بدوي و تجديد نظر مرتبط با مشاغل سخت و زيان آور بررسي شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان افزود: بنابر قانون بازنشستگي پيش از موعد مشاغل سخت و زيان آور، کارگران بيمه شده اينگونه مشاغل که بر اثر عوامل فيزيکي، شيميايي، مکانيکي و بيولوژيکي محيط کار غيراستاندارد، تنشي بالاتر از ظرفيت طبيعي به آنها وارد شود، مي توانند تقاضاي بازنشستگي بدهند.
آشتاب افزود: ايمني و بهداشت کار کارگاه‌هاي مختلف توسط بازرسان به صورت دوره اي بررسي مي شود چراکه کارفرمايان مکلف و موظف به ايمن سازي محيط کار و رعايت آئين نامه هاي مرتبط هستند.
۲ هزار و ۸۳۶ تعاوني فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از اين تعداد ۴۷۸ تعاوني مربوط به بانوان  مي باشد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بيمه شده در استان ثبت شده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان لرستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر لرستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAER79gyRIBxjXujBsw
آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_today