برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت ‌بانکی در قم دستگیر شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت ‌بانکی در قم دستگیر شدند

ايرنا/ فرمانده انتظامي قم گفت: دو متهم که ۲۸۸ قطعه کارت‌بانکي را در قم جعل کرده بودند توسط پليس فتاي استان شناسايي و دستگير شدند.

سردار سيد محمود ميرفيضي فرمانده انتظامي قم اظهار داشت: فضاي سايبر به جهت فرصت‌هايي که ايجاد کرده است همواره موردتوجه مجرمان و کلاه‌برداران سايبر بوده و با شيوه‌هاي مختلف دارايي‌هاي مردم را به يغما مي‌برند.
وي افزود: يکي از اين شيوه‌ها ، اسکيمينگ و يا کپي کردن کارت‌هاي بانکي مشتريان است.
وي با اشاره به دستگيري ۲ متهم توسط پليس فتاي قم بيان داشت: اين متهمان با اجاره يک باب مغازه لوازم‌آرايشي و بهداشتي در يکي از خيابان‌هاي پرتردد شهر قم و با تهيه و نصب دستگاه اسکيمر ، پس از خريد مشتريان در يک فرصت مناسب ، کارت‌هاي بانکي آن‌ها را کپي و با شيوه‌هاي خاصي اطلاعات کارت‌ها را بر روي کارت‌هاي خام منتقل مي‌کردند.
ميرفيضي با اشاره به اينکه متهمان حدودا ۲۵ و ۳۰ ساله هستند و يکي از آن‌ها ساکن قم و سابقه‌دار و همدست وي اهل يکي از استان‌هاي غرب کشور است،افزود: اين افراد پس از کپي کردن تعداد ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همين تعداد مشتري قصد داشتند در صبح روز دستگيري مغازه را تخليه و با خريدهاي مختلف ازجمله خريد از طلافروشي‌ها، متواري شوند.
وي گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتي دقيق مأموران پليس فتاي قم، قبل از تکميل فرايند جرم و خالي کردن حساب‌هاي بانکي مردم، دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان قم براي جلوگيري از اين شيوه مجرمانه توصيه کرد: کسبه بايد دستگاه کارت‌خوان را در اختيار مشتري‌ها قرار دهند تا خود مشتريان پس از خريد، کارت کشيده و رمزشان را وارد کنند.
ميرفيضي به شهروندان نيز توصيه کرد که تحت هيچ شرايطي کارت‌بانکي خود را در اختيار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصا وارد کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday