برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعالیت روزانه اصناف یزد تا ساعت 16:30 تعیین شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فعالیت روزانه اصناف یزد تا ساعت 16:30 تعیین شد

ايرنا/ جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان يزد گفت: تمامي صنوف، مشاغل و رسته‌هاي شغلي به جز نانوايان و لبنياتي ها تا ۱۶ آبان ماه مجاز به فعاليت تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه عصر هستند.

با تصميم ستاد استاني مبارزه و پيشگيري از کرونا در سه روز گذشته تعدادي از صنوف اساسي و موردنياز مردم داير و بقيه تعطيل شد و با احتساب تعطيلي جمعه در مجموع واحدهاي صنفي در هفته جاري چهار روز تعطيل شد و پليس راه استان هم براي پيشگيري از شيوع مجدد کرونا منع تردد به روستاهاي ييلاقي شهرستان هاي تفت و مهر يز برقرار کرد.
فعاليت بيشتر واحدها صنفي يزد با توجه به شرايط اقليمي منطقه از ۹ صبح آغاز مي شود و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد، مجموع واحدهاي صنفي استان ۵۰ هزار مورد اعلام شد.  
احمد ترحمي با تاکيد بر فعاليت همه صنوف، از مسوولان اتاق اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي خواست به نظارت جدي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در طول روز و تعطيلي مطلق پس از اين ساعت توجه کنند و جايگاه‌هاي سوخت، داروخانه ها و مراکز بهداشتي درماني در استان طبق روال معمول فعاليت دارد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد افزود: پاساژها و مجتمع هاي تجاري، فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره‌اي تا ساعت ۱۶ و ۳۰ ‌دقيقه مجاز به فعاليت هستند.
وي خاطرنشان کرد: رستوران ها، فست فودها، اغذيه فروشان و کافي شاپ ها با رعايت پروتکل هاي بهداشتي و به شرط نبود ازدحام تا ساعت ۱۶ و ۳۰ ‌دقيقه فقط به صورت بيرون بر مجاز به فعاليت هستند.
جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان گفت: نانوايي ها و ‌لبنياتي ها مجاز به فعاليت تا ساعت ۲۳ شب هستند و مسووليت نظارت بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به عهده اتاق اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي مربوطه است.
ترحمي با اشاره به اينکه ‌صنوف فعال در زمان تعيين شده براي شب موظف به حداقل رساندن نور تابلوهاي سر در محل کسب خود هستند، افزود: بازرسان مرکز بهداشت با همکاري اداره اماکن و گشت‌هاي کلانتري نيروي انتظامي موظف به اخطار و پلمب اصناف و مشاغل در صورت مشاهده هرگونه تخلفي از جمله فعاليت در ساعت هاي غيرمجاز هستند.



 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today