برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مولوی عبدالحمید: اختلاف کشورهای اسلامی در شرایط کنونی خیانت بزرگ است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مولوی عبدالحمید: اختلاف کشورهای اسلامی در شرایط کنونی خیانت بزرگ است

ايرنا/ مدير حوزه علميه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان گفت: اختلاف ميان مسلمانان و کشورهاي اسلامي در شرايط کنوني خيانت بزرگي است، زيرا اتحاد کشورهاي اسلامي سبب عزت امت اسلام، عزت پيامبر اکرم(ص) و شوکت دين اسلام مي‌شود.

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي، امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان بر لزوم اتحاد امت اسلامي تاکيد و اظهار کرد: پيامبر اکرم(ص) رحمة‌للعالمين است که سبب وحدت جهانيان با يکديگر شدند؛ اهانت به حضرت محمد(ص) اهانت به همه‌ مسلمانان بوده، بنابراين مسلمانان بايد با يکديگر متحد شوند.
وي ادامه داد: کشورهاي اسلامي نيز بايد از اختلافات عبور کنند و با اتکا به گفتمان با هم منسجم شوند، چنانچه کشورهاي اسلامي با هم متحد و يکپارچه مي‌بودند، امروز ما شاهد ظلم به مسلمانان نبوديم و در فرانسه به پيامبر اکرم(ص) اهانت نمي‌شد.
امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان گفت: چنانچه مسلمانان و کشورهاي اسلامي با هم متحد مي‌بودند قدرت بزرگي محسوب مي‌شدند، بنابراين سران کشورهاي اسلامي بايد از خودشان رشد و درايت بيشتري نشان دهند و در مقابل اهانت‌هايي که مي‌شود با هم متحد شوند.
وي با انتقاد از اهانت به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) در فرانسه، اهانت به مقدسات اديان و ملت‌ها را بر خلاف عقل و منطق عنوان کرد و بر لزوم مقابله مجامع بين‌المللي با اين اهانت‌ها تاکيد کرد.
مولوي اسماعيل زهي بيان کرد: فرانسه مردم خوبي دارد؛ اما رئيس‌جمهوري و مديران ناکارآمد و ضعيف آن، اين کشور را به سمت ناامني سوق داده است.
وي افزود: کسي که عقل و منطق داشته باشد هرگز به مقدسات اديان توهين نمي‌کند؛ آن‌هم به مقدسات نزديک به ۲ ميليارد مسلماني که دومين جمعيت دنيا را تشکيل مي‌دهند و محبت با پيامبر اکرم(ص)در ريشه قلب‌هاي‌شان موج مي‌زند.
امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان گفت: توهين به پيامبر اکرم(ص) مانند توهين به حضرت عيسي(ع) و حضرت موسي(ع) و ساير پيامبران الهي است و فقط يک فرد ديوانه و مجنون مرتکب چنين عملي مي‌شود.
وي از توهين به مقدسات به بهانه آزادي بيان انتقاد کرد و افزود: مقامات فرانسوي ادعا مي‌کنند که نمي‌توانند جلوي آزادي بيان را بگيرند، درحالي‌که در هيچ فرهنگ و قانوني در دنيا از اهانت و توهين به‌عنوان آزادي بيان ياد نمي‌شود که شما نتوانيد جلوي آن را بگيريد.
مولوي اسماعيل زهي بر لزوم تصويب قانون جهاني جرم‌انگاري اهانت به مقدسات اديان تاکيد و اظهار کرد: پارلمان اروپا و ساير نهادها و سازمان‌هاي بين‌المللي و مجامع جهاني بايد ضمن محکوم کردن اهانت به پيامبر اکرم(ص) قانوني را تصويب کنند که اهانت به مقدسات اديان و ملت‌ها جرم تلقي شده و جلوي اهانت‌ها گرفته شود.
وي ادامه داد: همان‌طور که آزادي اديان و مذاهب به‌عنوان يک ميثاق بين‌المللي تلقي مي‌شود بايد قانوني مبني بر ممنوعيت اهانت به تمام اديان و ملت‌ها نيز تصويب شود و به‌عنوان يک ميثاق بين‌المللي قرار گيرد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سيستان و بلوچستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKZUcFIniUcdLn0Lw
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today