برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گردشگران در لرستان نمی‌مانند؛ شیوع کرونا و سردی هوا مسافران لرستان را ۹۰ درصد کاهش داد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
گردشگران در لرستان نمی‌مانند؛ شیوع کرونا و سردی هوا مسافران لرستان را ۹۰ درصد کاهش داد

ايلنا/ مديرکل ميراث و گردشگري استان لرستان با اشاره به کاهش ۹۲ درصدي گردشگران اين استان گفت: از يک‌سو شيوع ويروس کرونا و از ديگر سو سرد شدن هوا سبب شده است تا شاهد کاهش تعداد گردشگران استان باشيم.

امين قاسمي، مديرکل ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان لرستان با اشاره به آن که اين روزها شيوع ويروس کرونا سبب تعطيلي تمامي بخش‌هاي تاسيسات گردشگري اين استان شده است، گفت: بيش از دو هفته است که به دستور ستاد کرونا استان تمام بخش‌ها و تاسيسات گردشگري لرستان تعطيل شده‌اند و هيچ خدماتي ارائه نمي‌دهند و به همين واسطه مي‌توان گفت گردشگري در استان لرستان کاملا تعطيل شده است. 
او ادامه داد: هر چند ممکن است برخي از تاسيسات گردشگري به واسطه قراردادهاي گذشته خود ناچار باشند به برخي از تورها خدمات ارائه دهند اما عملاً برگزاري تورهاي گروهي در استان متوقف شده و ما تا جايي که توانسته‌ايم برگزاري تورهاي گروه گردشگري را در استان متوقف کرده‌ايم. 
به گفته قاسمي؛ حرکت قطار گردشگري لرستان نيز حدود ۲ هفته است که به طور کامل متوقف شده و هيچ گردشگري را به اين استان نمي‌برد.
وي افزود: ادامه تعطيلي تاسيسات گردشگري در استان منوط به تصميمات هفته‌هاي آتي ستاد کرونا استان است چراکه اين ستاد هفته به هفته بر اساس افزايش يا کاهش تعداد مبتلايان به کرونا، تصميمات خود را در اين خصوص اعلام مي‌کند. 

مديرکل ميراث و گردشگري استان لرستان با اشاره به آن که حتي در تعطيلات گذشته شاهد حضور تورهاي گردشگري مجاز و غيرمجاز در اين استان نبوديم، اذعان داشت: فوتي‌ها به واسطه ويروس منحوس کرونا به اندازه‌اي افزايش يافته که گردشگران خودشان ترجيح مي‌دهند از انجام سفرهاي غيرضروري امتناع کنند در اين ميان با سرد شدن هوا در لرستان نيز روبه‌رو هستيم که همين امر سبب شده تا با کاهش تعداد گردشگران در هفته‌هاي گذشته روبرو شويم. طبيعت و آبشارها نيز از گردشگران تهي شده‌اند و ميزان سفرهاي انفرادي نيز کاهش يافته و بيشتر شاهد حضور گردشگراني در استان هستيم که قصد سفر به مقصد ديگري را دارند و از لرستان عبور مي‌کنند در واقع مي‌توان گفت اين عده شب ماني و اقامت ندارند. 
به گفته قاسمي؛ ورود گردشگران در روزهاي تعطيل به استان لرستان با بيش از ۹۰ درصد کاهش روبرو بوده البته در روزهاي تعطيل نظارت‌هاي بيشتري در حوزه‌هاي مختلف گردشگري اين استان صورت مي‌گيرد تا مانع از حضور گردشگران در طبيعت و بخش‌هاي مختلف شوند. 
او در خصوص فعاليت آژانس‌هاي مسافرتي در استان لرستان نيز گفت: هرچند تاکنون اعلام ورشکستگي از سوي هيچ يک از تاسيسات گردشگري استان اعلام نشده اما حدود ۵ دفتر خدمات مسافرتي درخواست تعطيلي موقت داشتند که با درخواست آن‌ها موافقت شد ضمن آنکه ساير دفاتر خدمات مسافرتي فعال نيز بنا بر دستورات هفتگي ستاد کرونا تعطيل مي‌کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان لرستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر لرستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAER79gyRIBxjXujBsw
آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_today