برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت طلا، سکه، دلار و ارز امروز

منبع
تسنيم
بروزرسانی
قیمت طلا، سکه، دلار و ارز امروز

تسنيم/ هم‌اکنون در بازار آزاد قيمت طلاي ۱۸عيار هرگرم يک‌ميليون و ۱۳۱ هزار تومان، قيمت سکه تمام‌بهار آزادي طرح جديد ۱۱ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان و قيمت دلار ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلي قيمت طلاي 18عيار هر گرم يک‌ميليون و 121 هزار تومان، قيمت دلار 25 هزار و 800 تومان و قيمت سکه تمام‌بهار آزادي طرح جديد 11 ميليون و 900 هزار تومان و قيمت سکه طرح قديم 11 ميليون و 500 هزار تومان است.
همچنين در بازار سبزه‌ميدان، قيمت نيم‌سکه بهار آزادي 6 ميليون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادي 4 ميليون و 300 هزار تومان و سکه گرمي 2 ميليون و 500 هزار تومان تعيين شده است و به فروش مي‌رسد.
قيمت طلاي 18عيار در هر گرم هم يک‌ميليون و 131 هزار تومان، قيمت طلاي 24عيار در هر گرم يک‌ميليون و520 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 ميليون و 900 هزار تومان ارزش‌گذاري شده است.
گفتني است، قيمت طلا، سکه و ارز در بازار طي روزهاي نخست ابتداي هفته جاري نسبت به روزهاي قبل با افزايش همراه شده‌اند که يکي از دلايل اصلي اعمال تحريم‌هاي مجدد برخي بانک‌هاي ايراني است، جو رواني حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار ديگر نوسانات شديد قيمتي در بازار بوجود آيد و دلار نيز از سد قيمتي 30 هزار تومان عبور کند.
در بازار ارز هم اکنون قيمت دلار 25 هزار و 800 تومان، يورو 30 هزار و 800 تومان و درهم امارات 7 هزار و 122 تومان اعلام شده است.
در هفته‌هاي اخير، تشديد نوسانات ارزي موجب شد تا بازارساز تصميم جدي براي مديريت عرضه و تقاضا بگيرد و برهمين اساس علاوه بر افزايش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نيما، از سرگيري فروش ارز سهميه‌اي و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمي و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشيمي ها در صرافي هاي مجاز مقدمات کاهش نوسانات قيمتي را در بازار ارز فراهم کرد.
بانک مرکزي همچنين اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نيز روزانه 50 ميليون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اينکه سقف خريد بانک‌ها و صرافي ها در بازار متشکل ارزي را به 500 هزار دلار افزايش داده است.
فعالان بازار پيش بيني مي کنند با ورود 50 ميليون دلار در بازار و افزايش سقف خريد صرافي‌ها در بازار متشکل، قيمت ارز کاهشي شود کمااينکه بعد از اجراي اين سياست طي چند روز قيمت دلار حدود 4 هزار تومان کاهش يافت.
با افزايش قيمت ارز در بازار آزاد، قيمت خريد و فروش ارز در صرافي هاي بانکي نيز افزايش يافت؛ قيمت دلار براي اولين بار طي روز يکشنبه 20 مهر در صرافي‌هاي بانکي وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براين باورند که رشد چشم‌گير قيمت طلا و ارز و دلار واکنش هيجاني بازار به اقدام جديد آمريکا بود که 18 بانک ايراني را در ليست تحريم هاي ثانويه خود قرار داد.
برخلاف هفته‌هاي قبل از روزهاي قبل بازار ارز نزولي شده است؛ سير نزولي قيمت ها در حالي در بازار ارز از عصر چهارشنبه 14 آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قيمت دلار با کاهش حدود 7 هزار توماني همراه بوده و دلار از 30 هزار تومان ظهر چهارشنبه به 23 هزار تومان در صبح روز يک‌شنبه 18 آبان رسيده است.
مهمترين عامل تأثيرگذار در بازار ارز از ديدگاه فعالان حاضر در خيابان فردوسي، چشم انداز مثبت به آينده بازار است؛ از آنجايي که از ماه قبل بازار به انتخابات امريکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجي‌هاي قبل از انتخابات جهت‌گيري ارز مشخص مي شد با نهايي شدن گزينه رياست جمهوري آمريکا، سناريوهاي بدبينانه براي آينده کنار رفته و بازار با اميدواري به آينده شاهد ريزش قيمت هاست.
هم‌اکنون قيمت فروش دلار در صرافي‌ها با کاهش نسبت به قيمت‌هاي پاياني روز کاري قبل 25هزار و 850 تومان و قيمت خريد دلار نيز با اختلاف 1000توماني نسبت به قيمت فروش، 24هزار و 850 تومان تعيين شده است.
قيمت فروش يورو نيز با کاهش نسبت به قيمت‌هاي پاياني روز کاري قبل معادل 30 هزار و 700 تومان و قيمت خريد يورو نيز 29  هزار و 700 تومان اعلام شده است.
دلار صبح روز يکشنبه در صرافي ها در کانال 22 هزار تومان قيمت خورده بود ولي در ادامه با افزايش قيمت ارز در بازار آزاد بار ديگر به کانال هاي بالاتر بازگشت.
نرخ خريد و فروش دلار و يورو در صرافي هاي بانکي و بازار متشکل ارزي متغيير است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغيير مي کند.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran