برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی ممنوع شد

منبع
فارس
بروزرسانی
خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی ممنوع شد

فارس/ کارگروه تنظيم بازار خراسان رضوي، خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندي شده از استان را تا اطلاع ثانوي ممنوع کرد.

علي رسوليان، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي با تاکيد بر ممنوعيت خروج گوشت مرغ از خراسان رضوي،گفت: علاوه بر ممنوعيت خروج اين اقلام، مصوبه قبلي کارگروه تنظيم بازار استان مبني بر خروج مرغ زنده از خراسان رضوي همچنان برقرار و لازم الاجرا است.
وي افزود: يک هزار و 600 تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظيم بازار به خراسان رضوي اختصاص يافته بود که از اين تعداد 838 تن مربوط به مشهد و باقي مربوط به ساير شهرستانهاي استان است، از سهميه مشهد 412 تن توزيع شده و باقي آن مانده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي بيان کرد: هم اينک گوشت مرغ منجمد باقيمانده سهميه مشهد از سوي شرکت پشتيباني امور دام استان از سردخانه سرخس با انتخاب مباشر به اين شهر حمل خواهد شد و اين ميزان به همراه 200 تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه مشهد به قيمت مصوب هر کيلوگرم 150 هزار ريال در شبکه توزيع طرح تنظيم بازار شامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و بزرگ، تعاوني‌هاي مصرف کارمندي و کارگري، فروشگاه‌هاي حاشيه شهر، فروشگاه‌هاي بسيج و شبکه صنفي منتخب توزيع مي‌شود.
وي گفت: در صورت آمادگي بسيج، سهميه متناسب از گوشت مرغ منجمد براي توزيع در شبکه صنفي کاسبان امين با هماهنگي سازمان بسيج اصناف اختصاص خواهد يافت.
رسوليان افزود: سازمان بسيج اصناف خراسان رضوي نيز 700 تن از سهميه گوشت مرغ منجمد طرح تنظيم بازار استان را جذب و در شبکه صنفي کاسبان امين شامل يکهزار و 300 کسبه توزيع خواهد کرد.
وي نيز در اين نشست پيشنهادات سازمان جهاد کشاورزي مبني بر اينکه "ادارات دامپزشکي شهرستانها تنها با ارايه فاکتور رسمي تاييد شده توسط جهاد کشاورزي شهرستان، ملزم به صدور مجوز حمل مرغ زنده به کشتارگاه شوند و نماينده اداره دامپزشکي در کشتارگاه بايد مشخص کند که کشتارکن مرغ را به چه کسي فروخته است" را مورد تاييد قرار داد.
رييس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: از اول فروردين تا 30 آبانماه سال گذشته، 59 ميليون و 137 هزار و 669 قطعه جوجه ريزي در استان انجام شد که با احتساب هر قطعه به ميزان 1.9 کيلوگرم، در مدت مزبور 112 هزار و 361 تن جوجه ريزي طي هشت ماه انجام گرفت که به طور متوسط روزانه 456 تن جوجه ريزي محسوب مي‌شود.
محمدرضا اوراني افزود: اين در حالي است که در هشت ماهه نخست امسال 52 ميليون و 129 هزار و 372 قطعه جوجه‌ريزي به ميزان 99 هزار و 45 تن در خراسان رضوي انجام شد که به طور متوسط روزانه 402 تن جوجه ريزي انجام گرفته است.
وي بيان کرد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جوجه ريزي در خراسان رضوي 12 درصد معادل هفت ميليون و 8 هزار و 297 تن قطعه جوجه معادل 13 هزار و 315 تن گوشت مرغ کاهش يافته است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي گفت: در هشت ماهه نخست امسال 11 هزار و 254 تن گوشت مرغ منجمد به خراسان رضوي وارد و هشت هزار و 206 تن گوشت مرغ منجمد از استان خارج شده است که نسبت اين دو عدد منهاي نشان دهنده کاهش 842 تني گوشت مرغ منجمد در استان است.
اوراني افزود: در هشت ماهه نخست امسال هشت هزار و 497 تن گوشت مرغ گرم وارد استان و 2 هزار و 733 تن گوشت مرغ گرم از استان خارج شده و نسبت اين دو رقم نشان دهنده افزايش پنج هزار و 764 تني گوشت مرغ گرم در استان است.
وي بيان کرد: همچنين در اين مدت 2 هزار و 992 تن گوشت مرغ قطعه بندي شده به خراسان رضوي وارد و 2 هزار و 666 تن گوشت مرغ قطعه بندي شده از استان خارج شده که مقايسه اين دو رقم نشان دهنده افزايش 326 تني مرغ قطعه بندي شده در استان است.
همچنين علي غفوري مقدم معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اخير ستاد تنظيم بازار کشور 10 هزار تن گوشت مرغ منجمد را به کل کشور اختصاص داده که سهم خراسان رضوي از اين ميزان 800 تن است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar