logo

پلمب فست ‌فودهای مشهور ساری به دلیل عرضه گوشت غیرمجاز

منبع
فارس
بروزرسانی
 پلمب فست ‌فودهای مشهور ساری به دلیل عرضه گوشت غیرمجاز

فارس/ مديرکل دامپزشکي مازندران از پلمب دو فست ‌فود معروف ساري به دليل عرضه گوشت غير مجاز خبر داد.

سيدحسن رضواني مديرکل دامپزشکي مازندران از پلمب دو فست‌فود معروف ساري به دليل عرضه گوشت غيرمجاز خبر داد و اظهار کرد: بر حسب گزارش‌هاي از شبکه بهداشت شهرستان ساري مبني بر استفاده يک آشپزخانه مرکزي از گوشت‌هاي غيرمجاز و غيربهداشتي، بازرسان بهداشتي دامپزشکي ساري به محل اعزام و با مشاهده لاشه‌هاي غيرمجازي که به‌صورت خارج از شبکه توزيع تهيه شده بودند، محموله را ضبط و اقدامات قانوني لازم را انجام دادند.
مديرکل دامپزشکي مازندران، خاطر نشان کرد: نظر به شواهد و قرائن موجود و به استناد اظهارات متصدي واحد مقرر بود لاشه‌ها براي مصرف به دو واحد فست‌فود در ساري منتقل شوند که با بررسي به‌عمل آمده و با حکم و دستور صريح دادستان شهرستان ساري اين دو واحد نيز توسط دامپزشکي ساري و با همکاري شبکه بهداشت و درمان و نيروي انتظامي پلمب و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شده و پرونده قضايي براي متصديان اين دو واحد صنفي تشکيل شده است.
رضواني از مردم درخواست کرد: مردم در شرايط کرونايي در صورت استفاده موادغذايي از رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي مرکزي که به‌صورت بيرون بر فعاليت دارند، از سلامت و بهداشتي بودن آن اطمينان حاصل کنند.
وي ضمن هشدار به متخلفان بهداشتي که به‌خاطر سواستفاده و سودجويي بيشتر سلامت مردم را با استفاده از مواد پروتئيني غيرمجاز، بي‌کيفيت و غيربهداشتي تهديد مي‌کنند، گفت: مردم تخلفات بهداشتي را به شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند.
در پيگيري اوليه خبرنگار فارس از عقيل برزگر رئيس مرکز بهداشت شهرستان ساري؛ وي علت پلمب اين واحدها را به دليل عرضه گوشت غيرمجاز تکذيب کرده بود.
رئيس مرکز بهداشت شهرستان ساري در حالي اين خبر را تکذيب کرده بود که اداره کل دامپزشکي پس از اطلاع مرکز بهداشت نسبت به پيگيري‌هاي بعدي اقدام کرد.
عقيل برزگر اظهار کرد: ما با توجه به عدم رعايت پروتکل بهداشتي اين مراکز را پلمب مي‌کنيم.
وي تصريح کرد: واحدهاي که فاصله‌گذاري اجتماعي را رعايت نکرده و نسبت به استفاده از ماسک اقدام نکنند و سرويس بيرون بر نداشته باشند به لحاظ بهداشتي تخلف کرده و با دستور ستاد کرونا پلمب مي‌شوند و هر امکاني که دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نکند، توسط ستاد کرونا پلمب مي‌شود.
رئيس مرکز بهداشت شهرستان ساري با اعلام اينکه بنده وقتي اين موضوع را در فضاي مجازي شنيدم تعجب کردم،گفت: اين دو واحد صنفي معروف در ساري به دليل اينکه زياد معروف شده اين حساسيت براي آنها ايجاد شده است.
رئيس مرکز بهداشت شهرستان ساري مي‌توانست در اطلاع‌رساني به گونه‌ مناسب‌تر عمل کند که ضمن بيان شرح واقعه به خبرنگار اعلام کند که موضوع در دست بررسي است نه اينکه به صورت کلي حقيقت را کتمان کند، در دنياي شيشه‌اي امروز واقعيت هيچ وقت پنهان نمي‌ماند و اصلا واحد صنفي که تخلف کرده بايد به صراحت به مردم معرفي شود و نبايد سلامت جسم و جان مردم را فداي مصلحت‌انديشي کرد.
بر حسب قوانين و مقررات،نظارت بر فرآورده‌هاي خام دامي از قبيل انواع گوشت قرمز و سفيد، تخم‌مرغ، لبنيات از جمله وظايف دامپزشکي بوده و در صورت فرآوري و تبديل، شبکه بهداشت و درمان بر عرضه بهداشتي آن نظارت مي‌کند.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today