برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش قیمت مرغ در بازارهای فارس از امروز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاهش قیمت مرغ در بازارهای فارس از امروز

ايسنا/ رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس از تثبيت قيمت مرغ طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: از امروز شنبه ٨ آذرماه شاهد کاهش قيمت مرغ در سطح استان خواهيم بود.

محمدمهدي قاسمي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس شنبه ٨ آذر در جمع خبرنگاران بيان کرد: در مقطع يک هفته‌اي به دليل خارج شدن بخشي از مرغ مادر با کمبود توليد جوجه و جوجه ريزي مواجه شديم.
او ادامه داد: توليد گوشت مرغي که به دست ما مي‌رسد مربوط ٤٥ روز قبل تر است اما چون دهه قبل و بعد از آن ميزان جوجه ريزي بيشتر بود، جبران کسري آن را مي‌کرد اما الان از دوره کمبود جوجه ريزي گذشته‌ايم و گوشت مرغ آن اکنون به دست مصرف کننده مي‌رسد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس، عمده دليل افزايش قيمت مرغ طي روزهاي گذشته را مسائل ناشي از تحريم‌ها دانست که که نهاده‌ها کامل به دست مرغداران نمي‌رسد.
قاسمي خاطرنشان کرد: با اتحاديه مرغدران، زنجيره‌هاي توليد و کشتارگاه‌ها صحبت شده و در جلسه تنظيم بازار فارس به تفاهم رسيده‌ايم که قيمت مرغ براساس ميزان نهاده‌هاي تامين شده مرغداران محاسبه شود.
او با اشاره به اينکه نهاده‌هاي صنعت مرغ از خارج از کشور تامين مي‌شود، مجددا گفت: تحريم‌ها و نبود امکان تامين ارز در زمان مشخص موجب شده تا نهاده به ميزان مشخص و در زمان مقرر به دست مرغدار نرسد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس اضافه کرد: اکنون بيش از ٦٠ درصد نهاده‌ها تامين شده و بابت ٤٠ درصد باقي مانده، تفاوت قيمت پيدا مي‌شود چون مرغدار ما مجبور است که از شرايط بازار آزاد استفاده کند برهمين اساس يک تفاوت قيمت پيدا خواهد کرد که در کارگروه تنظيم بازار محاسبه شده و به اطلاع توليد کنندگان رسيده است.
قاسمي همچنين به کاهش قيمت مرغ منجد در فارس از امروز شنبه ٨ آذرماه اشاره و اضافه کرد: مرغ منجمد استان فارس نيز در بازار با روش‌هاي استاندارد ذخيره سازي شده و با قيمت ١٥ هزار تومان به ميزان نامحدود به دست مصرف کننده مي‌رسد.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online