logo

کشف ۱۵۲ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال در کیش

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف ۱۵۲ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال در کیش

ايرنا/ فرمانده نيروي انتظامي و پايگاه درياباني ويژه کيش از کشف بيش از ۱۵۰ کيلوگرم مواد مخدر از ابتداي سال تاکنون در اين جزيره خبر داد و گفت: اين ميزان در مقايسه با سال گذشته ۳ درصد افزايش يافته است.

سرهنگ علي اصغر جمالي، فرمانده نيروي انتظامي کيش با تسليت شهادت دانشمند هسته اي دکتر فخري زاده، به اجراي طرح هاي امنيت اجتماعي از اول آذر ماه در جزيره کيش اشاره و اظهار کرد: در اين مدت ۷ طرح اصلي در پارک‌ها، اسکله و ديگر تفرجگاه‌ها اجرا شده که در نتيجه يکي از اين طرح‌ها ۱۵ کيلوگرم مواد مخدر کشف شده است. همچنين  در اين خصوص ۴ قاچاقچي و ۱۰  خرده فروش در پارک‌ها و نقاط آلوده جمع‌آوري و دستگير شده‌اند، ۵ طرح پاکسازي نقاط آلوده نيز اجرا شده که در اين طرح‌ها ۱۴ نفر معتاد و ۱۰ نفر ولگرد دستگير و براي  سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شده اند.
به گفته وي از ابتداي سال تا کنون ۱۵۲ کيلوگرم مواد مخدر در جزيره کيش کشف شده که اين ميزان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزايش را نشان مي دهد.
فرمانده نيروي انتظامي کيش با اشاره به تشديد طرح مبارزه با سرقت نيز گفت: طي دو طرح ۱۹ نفر سارق دستگير شده‌اند و ۱۳ قلم انواع کالاهاي سرقتي به مالباختگان برگردانده شده است.
جمالي در خصوص برنامه هاي پليس راهنمايي و رانندگي به منظور کنترل وضعيت ترافيکي جزيره گفت: ۳۹ دستگاه موتور شارژي و ۴۴ دستگاه خودرو که در پيست دوچرخه تردد داشته‌اند اعمال قانون و ۱۱ دستگاه خودرو و ۳۹ دستگاه موتور نيز در پارکينگ متوقف شده اند.
وي در ادامه از نظارت بر محدوديت‌هاي اعمال شده در خصوص کرونا سخن گفت و افزود: از ابتداي آغاز طرح سراسري ممنوعيت تردد، ۱۰ واحد صنفي متخلف پلمب شده‌اند. تمامي واحدهاي صنفي به ويژه از ساعت ۲۱:۳۰ که ممنوعيت وجود دارد با همکاري مرکز توسعه سلامت مورد رصد و پيگيري قرار مي‌گيرند، يادآوري مي‌کنم تمامي طرح هاي اجرايي در چهارچوب قانون و بر اساس مطالبات مردمي است و در صورت عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي با افراد متخلف مقابله خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي کيش همچنين به تداوم طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي اشاره کرد و گفت: در اين طرح با افراد هنجارشکن در سواحل و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و کساني که سگ حمل مي‌کنند برخورد مي‌شود، همچنين از بانوان گرامي تقاضا مي‌کنيم که پوشش مناسب و اسلامي را در هنگام ورزش يا دوچرخه سواري رعايت کنند، در غير اين صورت به شدت برخورد خواهد شد، چرا که در ستاد احياي امربه معروف روي اين موضوع تاکيد شده است.
وي خطاب به فعالان اقتصادي که اقدام به بهره برداري و به کارگيري کارگران در جزيره مي‌کنند، گفت: کارفرمايان حتماً به بررسي سو پيشينه افراد اقدام کنند و از به کارگيري افراد سابقه‌دار و شرور و افرادي که مسئله‌دار هستند و باعث هنجارشکني در ساير نقاط کشور شده‌اند خودداري کنند تا امنيت کيشوندان و جزيره حفظ شود.
جمالي در خصوص قاچاق سوخت نيز گفت: همکاران ما موفق شده‌اند تاکنون ۳۶۰ هزار ليتر سوخت قاچاق را کشف کنند که نسبت به سال گذشته افزايش بيشتري داشته است.متأسفانه قاچاقچيان از سواحل استان‌هاي مجاور اقدام به سوخت گيري مي‌کردند و سوخت را به کشورهاي مجاور مي فروختند .
فرمانده نيروي انتظامي کيش در انتها به تمام کساني که قصد هنجارشکني در جزيره را دارند، اخطار و تذکر جدي داد و گفت: من اين قول را مي‌دهم که همکاران بنده در همه نقاط جزيره به صورت ۲۴ ساعته حاضر هستند و اجازه هنجارشکني را نخواهند داد.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today