پاسخ استعلام در ثبت اسناد یزد آنلاین شد
مهر/ مديرکل ثبت اسناد و املاک استان يزد از راه اندازي فرآيند پاسخ استعلام خودکار و آنلاين به صورت پايلوت در استان يزد خبر داد.
علي کريمي، مديرکل ثبت اسناد و املاک استان يزد در اين خصوص توضيح داد: اسنادي که دفاتر املاک الکترونيکي دارند، به صورت برخط(آنلاين) توسط خود سامانه، پاسخ استعلام را توليد مي کند و به دفاتر اسناد رسمي به صورت خودکار پاسخ مي دهد.
وي افزود: بعد از طي اين مراحل و در مرحله نهايي، خلاصه معامله در سامانه املاک به صورت خودکار ثبت و تا پيش سند، فرآيند به صورت خودکار و آنلاين انجام مي شود.
مديرکل ثبت اسناد و املاک يزد بيان کرد: در اين فرآيند، نقل و انتقالي که با اين شرايط انجام شود اگر درخواست صدور سند از دفاتر اسناد رسمي براي واحد ثبتي ارسال شود، پيش سند در اقلام اطلاعاتي سامانه به صورت خودکار درج شده و متصدي و کاربران مربوطه در انجام فرآيند فوق نيازي به حضور مالک ندارند و سند به درب منزل مالک ارسال و با اين روش حضور مالک در اداره ثبت، حذف ميشود.
کريمي ادامه داد: مالکيني که سند مالکيت آنها، سند حدنگار نيست ميتوانند از طرح برون سپاري ثبت با مراجعه به دفاتر اسناد رسمي استفاده کنند و سند مالکيت حدنگار به آدرس آنها ارسال و از آن پس، از مزيت استعلام آنلاين استفاده کنند.