برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یادداشت/ هدایت ظرفیت سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ به استان اردبیل

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
یادداشت/ هدایت ظرفیت سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ به استان اردبیل

آخرين خبر/ محمدصادق کريمي/ سرمايه، اول کليدِ حرکت بخشي به حوزه توليد در هر منطقه مي‌باشد، توليد بيشتر باعث اشتغال براي عموم جامعه شده و هر چه در مسير توليد پيش‌تر رويم به همان ميزان براي کاهش تورم گام برداشته‌ايم. برآيند تمام اين موارد باعث ايجاد تبعات مثبت اجتماعي مي‌شود. 

عناصر تاثير گذار و تاثيرپذير در گزاره اشتغال که جوانان از عدم دسترسي به آن در رنج هستند، بايد متغيرهاي فکري مسئولان را جهت دهي کرده و بر اين اساس در پي تدبيري بنيادي و زير ساختي و نه مقطعي و مُسَکن‌وار براي آن باشند. 
اشتغال از کانال توليد عبور مي‌کند، تجليات همگرايي اين دو مقوله، الزام جذب سرمايه گذاران کلان و بهره برداري از ظرفيت شرکت‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري را مبرهن مي‌سازد. نتيجه آنکه حتي با يک نگاه عرفي مسائل پيرامون توليد و اشتغال را ذوابعاد دانسته و اين‌ها را تک عليتي بررسي نمي‌کنيم. بلکه تمام ملزومات را کنار هم مي‌بينيم. 
گفتمان علي نيکزاد نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي در حوزه استان اردبيل، دقيقاً منطبق با اين مقدمه و نتيجه است که اولاً اين استان از نبود اشتغال رنج مي‌برد ثانياً راه رهايي از اين درد افزايش توليد بوده که مستلزم جذب حمايت و سرمايه گذاران ملي است. 
گفتمان عملکردي نيکزاد بر پايه اين محور استوار است که توسعه سياسي و ملي در گرو توسعه اقتصادي است. او توسعه اقتصادي را مقدم بر رقابت‌هاي جناحي، منفي و بي‌تاثير دانسته و لذا تمام نشدها و آرزوهاي اين استان را نرم نرمک به يقين تبديل مي‌کند. 
نظر به اينکه جذب سرمايه گذار بايستي در چهارچوب نيازهاي جاري آن منطقه باشد لذا اين اقدام دانشي مديريتي را مي‌طلبد که از هدر رفت سرمايه‌ها نيز جلوگيري شود. 
نيکزاد بر پايه همين دانش و به صورت زيرکانه به سراغ رايزني با سازمان‌هايي نظير ايدرو، ايميدرو و شستا رفته است؛ به گونه‌اي که رايزني‌هاي موفقيت‌آميزي نيز براي حضور اين سازمان‌هاي سرمايه‌گذاري در استان داشته است. 
با بررسي و دقت نسبت به رشد ساليانه اقتصادي استان اردبيل در کشور، به اهميت اين سبک حرکات بيش‌تر پي مي‌بريم. منش مديريتي که نيکزاد پيش گرفته است چيزي فرا‌تر از استخدام‌هاي انفرادي و .‌‌.. بوده بلکه اين گفتمان در صدد تحقق در مقام عمل ترميم مشکلات ساختاري مي‌باشد. 
نيکزاد بر خلاف پلوراليسم سياسي موجود حرکت نمي‌کند بلکه در کنار تئوري‌هاي موجود، با سبک مخصوص به خود - که همان تحرک علي رغم وجود تنگنا - فرآيند‌هاي فکري‌اش را پيش مي‌برد و از اين حيث اميد و خود باوري را به فضاي سياسي استان تزريق مي‌کند. 
نيکزاد در تبديل ظرفيت سياسي خويش به امکان تحرکات توليدي و اقتصادي در منطقه به نيکي عمل مي‌کند و مي‌شود گفت «نيکزاد يکي براي همه» اما اينکه مديران مستقر استاني از امکان‌هاي به وجود آمده توسط وي، چگونه بهره برداري خواهند کرد جاي بررسي دارد. 

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today