برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شناسایی ۱۸ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شناسایی ۱۸ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

تسنيم/ مديرکل دامپزشکي خراسان جنوبي از شناسايي ۱۸ کانون بيماري آنلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵۸ هزار انواع پرنده، مرغ مادر، مرغ گوشتي، مرغ تخمگذار و بوقلمون معدوم شدند.

چند وقتي است شاهد ابتلاي آنفلوآنراي فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبي هستيم، اگرچه در همان روزهاي ابتدايي شيوع آمار تلفات مرغ‌ها زياد بود، اما با ورود سريع دامپزشکي استان تا حدودي جلوي انتشار گسترده اين ويروس گرفته شد.
با گذشت چند هفته از روند مشاهده آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان اما باز هم نمونه‌هاي مختلفي در برخي واحدها ديده مي‌شود که بر تعداد کانون‌ها افزوده است و البته کار واکسيناسيون در بيشتر واحدها انجام شده و در برخي در حال انجام است.
مديرکل دامپزشکي خراسان جنوبي در گفتگو با خبرنگار در بيرجند با اشاره به اقدامات انجام شده براي مبارزه با اين ويروس اظهارداشت: در حال حاضر 18 کانون بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبي شناسايي شده که اين تعداد  تنها در دو شهرستان بيرجند و خوسف است.
وي با بيان اينکه تاکنون 858 هزار انواع پرنده، مرغ گوشتي، مرغ تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون معدوم شدند گفت: از 18 کانون شناسايي شده 15 واحد صنعتي هستند.
محمد اصغرزاده با بيان اينکه تاکنون روزانه بالغ بر 63 تن تخم مرغ در استان توليد داشتيم عنوان کرد: با وجودي که در عرضه تخم‌مرغ صادرات داريم اما برخي برندها مانند تلاونگ و دو برند ديگر از استان‌هاي ديگر در قالب بسته بندي وارد مي‌شود.
وي افزود: از هنگام بروز آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مردم بارها اظهار نگراني کردند اما اعلام مي‌کنيم جاي نگراني وجود ندارد، مرغ و تخم مرغ‌هاي مصرفي در بازار بهداشتي و قابل استفاده هستند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي نيز در گفتگو با خبرنگار تسنيم با اشاره به دغده‌هاي مردم مبني برکمبود تخم‌مرغ گفت: براساس دستورالعمل تنظيم بازار نهاده کافي براي مرغ‌هاي گوشتي و تخمگذار واحدهاي مرغداري استان تامين شده و تخم مرغ‌هاي مورد نياز با مديريت و نظارت جهاد کشاورزي به مراکز عمده فروشي تحويل داده مي‌شود.
غلامرضا قوسي افزود: در حال حاضر تخم‌مرغ مورد نياز براي عرضه به مراکز عمده با هماهنگي و نظارت انجام شده و کمبود و بحران تخم مرغ در استان نداريم.
وي بيان کرد: در حال حاضر توليد روزانه تخم مرغ در استان 40 تن است که مصرف روزانه تخم مرغ در استان 20 تن است و نياز مردم را تامين مي‌کند و جاي نگراني نيست.

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today