برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۶۰ درصد مدارس آذربایجان‌غربی در مناطق صعب‌العبور قرار دارند

منبع
بروزرسانی
۶۰ درصد مدارس آذربایجان‌غربی در مناطق صعب‌العبور قرار دارند

پايگاه اطلاع رساني آموزش و پرورش آذربايجان غربي/ مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: از پنج هزار و 80 مدرسه استان بيش از 60 درصد در روستاهاي برف گير و صعب العبور است که بابارش  برف ارتباط آنها با مناطق ديگر قطع مي شود.

مهين منافي، مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي ابراز کرد: اين استان طولي است و استان هاي طولي مشکلي که دارند عدم برقراري ارتباط مفيد و مستمر بين نقاط شمالي و جنوبي آنهاست و اين يک ضعف عمده است و کوهستاني بودن نيز براين مشکلات مي افزايد.
وي افزود: اغلب روستاهاي استان در دامنه کوهستان ها بوده و صعب العبور است از پنج هزار و ۸۰ مدرسه استان بيش از ۶۰ درصد در روستاهاي برف گير و صعب العبور است که با بارش برف ارتباط آنها با مناطق ديگر قطع مي شود.
مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با بيان اينکه کمبود نيروي انساني نيز مشکلات ياد شده را تشديد مي کند، ادامه داد: کمبود نيرو به تعداد هشت هزار و ۴۲۴ نفر مشکل اين استان است که با جذب سرباز معلمان و به کارگيري بازنشستگان و حق التدريسي ها به تعداد ۱۷۰ هزار ساعت اين کلاسها اداره مي شوند.
منافي ادامه داد: از ابتداي سال آموزشي از ۱۵ شهريور ماه امسال ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز  با توجه به الگوهاي آموزشي و گروهبندي هاي خاص و با توجه به دستور العمل هاي وزارتي پوشش داده شد.
وي اظهار کرد: با گروه و تقسيم بندي هاي ۳۵ دقيقه اي آموزش را در طول روز به شکل حضوري و بعد به شکل ترکيبي داشتيم، ولي از ۱۵ مهرماه به خاطر وضعيت قرمز کلاس هاي استان غير حضوري کامل و در بستر شاد صورت گرفت.
مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: از کل دانش آموزان استان ۵۲۰ هزار ۳۴۴ نفر توانستند در شاد احزار هويت شوند و ۴۶۴ هزار نفر توانستند بين يک و نيم تا سه ساعت آنلاين باشند که ۸۹.۳۱ درصد دانش اموزان احراز هويت شده استان هستند.
وي تصريح کرد: ۱۰.۶۹ درصد دانش آموزان استان آنلاين نبودند هر چند که بعد از اعلام اينکه امتحانات امکان برگزاري حضوري دارد هشت درصد بالا رفته است و دانش آموزان فعال شدند.
منافي گفت: افراد غير فعال سخت افزار نداشتند و در مناطقي بودند که پوشش اينترنتي وجود نداشت و در نقاط صفر مرزي قرار داشتند.
وي افزود: در اين راستا از سه تا چهار هزار مودم توزيع شد و يک هزار و ۱۷۷ روستا و يک هزار و ۵۵۴ منطقه شهري تحت پوشش اينترنت و تلفن قرار گرفتند.
مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي اظهار کرد: ۱۵.۲۲ درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند که از طريق بسته هاي آموزشي، مدرسه تلويزيوني، سي دي و فلش و درسنامه تحت پوشش قرار گرفتند.
منافي گفت: در يک هزار و ۱۰۰ روستا که تعداد دانش آموزان کمتري بين پنج تا ۱۰ نفر داشتند آموزش حضوري برقرار بود و حدود ۲۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم که در حالت سفيد و آبي بودند از آموزش حضوري برخوردار بودند که ۱۶۰ هزار و ۷۸۰ نفر دانش آموزان استان را شامل مي شود.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today