logo

تأیید قطعی وجود کرونای انگلیسی در اصفهان

منبع
فارس
بروزرسانی
تأیید قطعی وجود کرونای انگلیسی در اصفهان

فارس/ سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: تاکنون بيش از ۱۴ نفر افراد مشکوک به کروناي انگليسي در استان شناسايي شده‌اند و روز گذشته بعضي از تست‌هايي که به تهران فرستاده بوديم، تهران به عنوان تست‌هاي قطعي کروناي جهش‌يافته تأييد کرد.

آرش نجيمي، سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با اشاره به وضعيت کروناي استان اظهار کرد: با توجه به شرايط استان طبق دستورالعمل معاونت درمان تغييراتي در وضعيت بيمارستان‌ها به سبب چينش و ظرفيت آن‌ها ايجاد شد تا چنانچه تعداد بيماران افزايش پيدا کرد، اين ظرفيت و آمادگي وجود داشته باشد.
وي افزود: پرسنل بيمارستان عيسي بن مريم ماه‌هاست که درگير بيماران کرونايي هستند و بيشترين بيمارستاني بوده که به عنوان بيمارستان مرجع بيماران کرونايي فعاليت کرده است، بنابراين اين بيمارستان از تاريخ ۲۰ اسفند ماه بيمار کرونايي جديد پذيرش نمي‌کند و از حيطه بيمارستان‌هاي مرجع خارج مي‌شود.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با اشاره به اينکه از تاريخ ۱۶ اسفند ماه بيمارستان خورشيد با تمام ظرفيت تخت فعال پذيرش بيماران بستري مشکوک به کرونا را انجام مي‌دهد، گفت: براي آمادگي پيک احتمالي که ممکن است اواخر اسفند داشته باشيم، تغييري در افزايش ظرفيت بيمارستان‌هاي تأمين اجتماعي مانند صدوقي انجام شده است.
نجيمي با اشاره به مشاهده کروناي انگليسي در اصفهان، بيان کرد: بر اساس تست‌هاي اوليه استان تعدادي بيمار مشکوک به کروناي جهش‌يافته در استان شناسايي شدند و تأييد نهايي آن در آزمايشگاه‌هاي تهران انجام مي‌شود.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان ادامه داد: روز گذشته بعضي از تست‌هايي که به تهران فرستاده بوديم، تهران به عنوان تست‌هاي قطعي کروناي جهش‌يافته تأييد کرد و مي‌توانيم به جرأت بگوييم موارد قطعي کروناي جهش يافته در استان اصفهان شناسايي شده است و تاکنون بيش از ۱۴ نفر افراد مشکوک به کروناي انگليسي در استان شناسايي شده‌اند.
وي با اشاره به اينکه تغييري در آمار کروناي استان اتفاق نيفتاده است، بيان کرد: خوزستان آمارشان مانند اصفهان ثابت بود؛ اما در عرض يک هفته افزايش شديد داشت اين احتمال هم براي استان وجود دارد و نگران اين وضعيت هستيم.
نجيمي با بيان اينکه تغيير معناداري در آمار موارد جديد و تعداد بستري‌ها نيافتاده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ شهرستان اردستان، اصفهان، خميني‌شهر، خوانسار، دهاقان، سميرم، شاهين‌شهر، فريدن، فريدونشهر، فلاورجان، گلپايگان، مبارکه، نجف‌آباد و نطنز در وضعيت زرد کرونايي و شهرستان شهرضا تنها شهرستان با وضعيت نارنجي در استان اصفهان است.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today