برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جشنواره دانشگاهی تئاتر به میزبانی دامغان برگزار می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جشنواره دانشگاهی تئاتر به میزبانی دامغان برگزار می‌شود

ايرنا/ دبير پنجمين دوره جشنواره ملي تئاتر دانشگاهي «ارديبهشت» به‌صورت مجازي به ميزباني دانشگاه دامغان برگزار مي‌شود.

سجاد يعقوبي، دبير پنجمين دوره جشنواره ملي تئاتر دانشگاهي «ارديبهشت» بيان کرد: پنجمين دوره جشنواره تئاتر ارديبهشت در اواخر ارديبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند آثار خود را تا تاريخ ۳۰ فروردين‌ماه ۱۴۰۰ به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند.
وي اضافه کرد: دبيرخانه جشنواره تئاتر ارديبهشت در مسير پرفروغ ماندن چراغ تئاتر و هنر نمايش، پنجمين دوره اين جشنواره سراسري دانشگاهي را برگزار مي‌کند.
يعقوبي افزود: اين جشنواره در سال‌هاي گذشته به صورت حضوري برگزار شد اما امسال به دليل شرايط جامعه و شيوع ويروس کرونا، در پنج بخش و به صورت کاملا مجازي دنبال مي‌شود.
دبير پنجمين دوره جشنواره ملي تئاتر دانشگاهي «ارديبهشت» ادامه داد: تئاتر دانشجويان در اين جشنواره در بخش‌هاي صحنه، نمايش راديويي، نمايشنامه نويسي، از ايده تا اجرا، پوستر، بروشور، گريم و پژوهش مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط کرونا، بسياري از دانشجويان توانايي ايجاد گروه تئاتر نداشتند که به همين علت، علاقمندان مي‌توانند در بخش‌هاي انفرادي شامل از ايده تا اجرا(بخش جديد اين دوره با رويکردي جدي به مسائل تئوري کارگرداني)، پوستر و بروشور، گريم و نمايشنامه نويسي به صورت تک‌نفره شرکت کنند.
يعقوبي تصريح کرد: دانشجويان متقاضي مي‌توانند با تکميل فرم ثبت نام موجود در آدرس فضاي مجازي "t.me/ordibehesht_festival" آمادگي خود را جهت شرکت در جشنواره اعلام و آثار را به همراه فرم به آدرس ايميل "ordibehesht_festival@yahoo.com" ارسال کنند.
دبير پنجمين جشنواره ملي دانشگاهي تئاتر ارديبهشت دانشگاه دامغان گفت: تئاتر دانشجويي فضايي براي شکوفايي خلاقيت و تجربه هاي جديد در حوزه تئاتر کشور است که با تجربه‌اي متفاوت امسال تمامي آثار به صورت ويدئو ضبط و مورد داوري قرار مي‌گيرد.
در چهارمين دوره اين جشنواره از ۱۰۰ اثر ارسالي، ۱۶ اثر پذيرفته و در مدت جشنواره در حضور داوران به روي صحنه رفت که از اين تعداد، هفت اثر مربوط به دانشگاه دامغان بوده است.
در حال حاضر بيش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرايش در هشت دانشکده دانشگاه دولتي دامغان تحصيل مي کنند.

آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today