برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هیچ موردی از ویروس هندی و آفریقایی در قزوین مشاهده نشده است

منبع
برنا
بروزرسانی
هیچ موردی از ویروس هندی و آفریقایی در قزوین مشاهده نشده است

برنا/ جانشين ستاد کروناي استان قزوين گفت: خوشبختانه تاکنون هيچ موردي از ويروس هندي و آفريقايي در استان قزوين مشاهده نشده است.

منوچهر حبيبي جانشين ستاد کروناي استان قزوين در جلسه ستاد کروناي استان که عصر شنبه در محوطه باز استانداري برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هيچ موردي از ويروس کرونا در استان مشاهده نشده و دو ميهمان خارجي اهل هند به ويروس انگليسي مبتلا بوده اند که تحت کنترل و قرنطينه هستند.
وي افزود: با تصميم ستاد ملي کرونا هر گونه سفر برون شهري از تاريخ 21 تا 25 ارديبهشت ممنوع شده و تمامي ورودي و خروجي هاي شهرهاي استان بشدت کنترل مي شود تا مسافرتي صورت نگيرد. 
حبيبي اظهارداشت: با تدبير فرمانداران و نيروي انتظامي لازم است ممنوعيت ها مشخص شود تا شهروندان در جريان محدوديت ها قرار گيرند.
جانشين ستاد کروناي استان قزوين تصريح کرد: در آستانه عيد سعيد فطر براي جلوگيري از مسافرت هاي غير ضروري از ساعت 12 دوشنبه شب منع تردد اعمال و اجرايي مي شود و تمامي ورودي و خروجي شهرها مسدود خواهد شد.
وي يادآورشد: پذيرش مسافر در هتل ها، اقامت گاهها و مسافرخانه از تاريخ ياد شده ممنوع است و اگر رعايت نشود اين مراکز دو هفته تعطيل مي شوند و اگر خودروي غير بومي در هتلي بود به پارکينگ منتقل خواهد شد.
حبيبي اضافه کرد: تردد خودرو با پلاک هاي ۷۹ و ۸۹ در داخل استان بلامانع است و مسيرهاي منتهي به محورهاي گردشگري و خوش آب و هوا از جمله الموت، طارم و آوج در اين ايام مسدود مي شود.
وي اظهارداشت: گزارش ها نشان مي دهد در برخي مطب هاي پزشکان، پروتکل هاي بهداشتي رعايت نمي شود که لازم است تذکر جدي به آنها  داده شود در غير اين صورت مطب پلمب خواهد شد.
جانشين ستاد کروناي استان قزوين يادآورشد: در حال حاضر 4 شهر در استان نارنجي، يک شهرستان زرد و مرکز استان همچنان قرمز است و بر اين اساس ميزان حضور کارمندان دولت در شهرهاي نارنجي تا ۵۰ درصد و در شهرهاي زرد ۷۵ درصد اعلام مي شود و در اين وضعيت دستگاههايي که کمتر از 50 نفر نيرو دارند مشمول اين مصوبه نمي شوند.
وي اظهارداشت: در ميدان ميوه و تره بار پروتکل ها رعايت نمي شود لذا بايد از سوي اتاق اصناف اين محدوده کنترل و مديريت شود و با هر گونه روزه خواري، نزدن ماسک و بي توجهي به رعايت بهداشت برخورد قانوني صورت گيرد. 
حبيبي اضافه کرد: نماز عيد سعيد فطر همچون سال گذشته در خيابان شهدا با رعايت پروتکل هاي بهداشتي برگزار خواهد شد و در مورد فعاليت تالارها در هفته بعد تصميم گيري مي شود.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today