برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وجود ۱۰۰ واحد راکد در همدان

منبع
فارس
بروزرسانی
وجود ۱۰۰ واحد راکد در همدان

فارس/ معاون اقتصادي استاندار همدان با بيان اينکه ۱۰۰ واحد راکد در همدان وجود دارد گفت: طي سال گذشته ۱۲۰ واحد توليدي کوچک و بزرگ احيا شد.

ظاهر پورمجاهد، معاون اقتصادي استاندار همدان در اين زمينه اظهار کرد: از ابتداي سال ۹۸ واحدهاي راکد به مرور مورد بررسي قرار گرفته که امسال نيز باقي مانده همان ليست در دست بررسي است.
وي با بيان اينکه به منظور بررسي و رفع مشکل واحدهاي توليدي با دستگاه‌هاي اجرايي، بانک‌هاي عامل و مجريان جلساتي برگزار مي‌‌شود افزود: در حال حاضر ۱۰۰ واحد توليدي راکد و غيرفعال در استان وجود دارد که به مرور بررسي و مشکل آنها برطرف مي‌شود.
معاون اقتصادي استاندار همدان با اشاره به اينکه سامانه‌ اطلاعاتي از سوي جهاد کشاورزي، صنعت، معدن تجارت و ميراث فرهنگي به منظور درج اطلاعات واحدهاي راکد ايجاد شده است بيان کرد: در استانداري براي پيگيري رفع مشکلات واحدها با مراجعه به اين سامانه اقدامات لازم صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به وضعيت واحد «زمرد آسيا» خاطرنشان کرد: بين شرکاي اين واحد اختلاف وجود دارد به طوري که حدود ۱۶ سال است که يک قسط ازتسهيلات بانکيخود را پرداخت نکرده‌ است.
پورمجاهد بيان کرد: اگر اين واحد توجيه اقتصادي داشته و فعاليت کرده چرا اقساطش را پرداخت نمي‌کند، اگر توجيه ندارد چرا بايد مجدد فعال شود بنابراين اين واحد يا بايد نوسازي ماشين‌آلات را در برنامه قرار دهد يا بايد تنوع در خط توليد ايجاد کند.
وي با تاکيد بر اينکه ۵۵ مورد از واحدهاي راکد در تملک بانک‌ها قرار گرفته است گفت: به منظور رفع مشکل آنها به صورت مرتب با دستگاه‌هاي اجرايي جلسه داريم تا يا اين واحدها به صاحب اصلي خود برگردند يا به سرمايه‌گذاران جديد واگذار شوند که سال گذشته چند مورد به سرمايه‌گذار جديد واگذار شد.
معاون اقتصادي استاندار همدان در پايان سخنانش اضافه کرد: در سال ۹۹، ۱۲۰ واحد توليدي کوچک و بزرگ در سطح استان احيا شد که براي يک‌هزار نفر اشتغال ايجاد شده است.


آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today