برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رشد چشمگیر اهدای خون در یزد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رشد چشمگیر اهدای خون در یزد

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل انتقال خون استان يزد از افزايش ۲۰ درصدي اهداي خون در اين استان خبر داد.

نقي تقوائي، مديرکل انتقال خون استان يزد با اشاره به استقبال خوب مردم يزد براي اهداي خون در شب‌هاي قدر، اظهار کرد: امسال هزار و ۱۲۰ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده و از اين تعداد ۹۴۱ نفر موفق به اهداي خون شدند که اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.
او افزود: از اين تعداد اهداي خون ۳.۶۸ درصد اهداکننده مستمر و ۳.۲۰ درصد اهداکننده با سابقه و مابقي بار اولي بودند.
تقوائي با اشاره به رشد اهداي خون در شب‌هاي قدر امسال نسبت به مدت مشابه بيان کرد: در سال گذشته در شب‌هاي قدر ۹۲۴ نفر مراجعه نمودند که از اين تعداد ۷۴۹ نفر موفق به اهداي خون شدند.
او همچنين ادامه داد: در ماه رمضان يک شيفت کاري از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۰۰ راه اندازي شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار خون اهدا کنند.
تقوائي با بيان اين که برخي از مردم براي اهداي خون در شب‌هاي قدر نذر مي‌کنند، گفت: اهداي خون در شب‌هاي قدر به علت شب زنده داري مردم با مشارکت خوبي همراه بود و در اين سه شب مرکز انتقال خون يزد(ميدان ابوذر) تا ساعت ۱ بامداد خونگيري انجام شد.
اين مسئول با اشاره به کاهش مراجعه مردم براي اهداي خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان يزدي خواست تا با توجه به نياز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در مدت زمان باقيمانده از ماه مبارک رمضان، از فرصت ماه بندگي خدا استفاده کرده و در هفته پاياني ماه مبارک با اهداي خون خود، اداره کل انتقال خون استان را دربراي تامين خون سالم براي بيماران ياري کنند.


آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today