logo

۸۰ درصد زندانیان سمنانی امسال صاحب کار می‌شوند

منبع
فارس
بروزرسانی
۸۰ درصد زندانیان سمنانی امسال صاحب کار می‌شوند

فارس/ مديرکل زندان‌هاي استان سمنان از هدف گذاري براي ايجاد اشتغال ۸۰ درصدي ويژه زندانيان اين استان در سال جاري خبر داد.

اميد کهربايي، مديرکل زندان‌هاي استان سمنان با حضور در زندان شاهرود، از کارگاه‌هاي اشتغال اين زندان از جمله کارگاه ساخت المان‌هاي شهري بازديد و ضمن قدرداني از تلاش سرپرست زندان و مربيان و استادکاران اين کارگاه، بر لزوم توسعه و مهارت‌آموزي تعداد بيشتري از مددجويان تأکيد کرد.
وي با بيان اينکه مصنوعات توليدي اين کارگاه موردنياز شهرداري‌ها و ديگر نهادهاست، گفت: مددجويان زندان شاهرود علاوه بر کسب درآمد در اين کارگاه، مهارت‌هايي را مي‌آموزند که پس از آزادي مي‌توانند با تکيه بر آن وارد بازار کار شوند و ضمن جلوگيري از بازگشت خود به زندان، پايداري اقتصاد خانواده خود را تضمين کنند.
مديرکل زندان‌هاي استان سمنان با اشاره به استقبال بسيار خوب زندانيان از اين کارگاه بيان کرد: رئيس سازمان زندان‌ها، حرفه‌آموزي و اشتغال زندانيان را در راستاي کار فرهنگي عميق عنوان کرده و تلاش داريم با ايجاد چنين کارگاه‌هايي در کنار اشتغال زندانيان در کارگاه‌هاي خارج از زندان، اشتغال زندانيان را در زندان‌هاي استان را در راستاي هدف‌گذاري امسال سازمان زندان‌ها، به ۸۰ درصد برسانيم.
کهربايي با بيان اينکه در ساخت المان‌هاي شهري، مي‌توان از متريال مختلفي استفاده کرد، گفت: اين محصولات در مکان‌هاي مختلفي مانند ميادين شهر، پارک‌ها، فضاي سبز، فضاي محوطه‌هاي مسکوني و تجاري مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
يکي از مربيان اين کارگاه در اين بازديد ضمن ارائه توضيحاتي از روند کار گفت: مددجويان در اين کارگاه مراحل ساخت المان‌هاي فلزي از جمله نصب اسکلت فلزي، زنگ‌زدايي و رنگ‌آميزي، ساخت قطعات، اجراي اتصالات پيچي، فايبرگلاس و ... را فرا مي‌گيرند.
مهدي عباسي، سرپرست زندان شاهرود نيز با بيان اينکه ارشادات مديرکل زندان‌هاي استان سمنان نقش پررنگي در تأسيس و توسعه اين کارگاه آموزشي توليدي داشته است، ابراز کرد: با ساخت و ارائه نخستين سفارش‌ها به شهرداري شاهرود، اين شهرداري سفارش ساخت مصنوعات ديگري از جمله المان فلزي سيمرغ را به کارگاه اشتغال مددجويان سفارش داده که ساخت آن به‌زودي آغاز مي‌شود.

آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today