logo

مرکز فنی‌وحرفه‌ای مریوان بین‌المللی شد

منبع
خانه ملت
بروزرسانی
مرکز فنی‌وحرفه‌ای مریوان بین‌المللی شد

خانه ملت/ نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي از ارتقاي مرکز فني و حرفه‌اي مريوان به يک مرکز بين‌المللي خبر داد و گفت: به زودي تجهيزات و امکانات لازم خوابگاهي براي اين مرکز فراهم خواهد شد.

شيوا قاسمي‌پور، نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بايد با تلاش و همراهي همه مجموعه‌ها با توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان‌ها در حوزه اشتغال‌زايي به سمت مهارت‌محور کردن مشاغل حرکت کنيم.
وي خاطرنشان کرد: امروز آمار افراد تحصيلکرده دانشگاهي بيکار در جامعه بالاست که ايجاد اشتغال براي اين افراد با توجه به سطح توقعات آنها و متناسب با مدارک دانشگاهي دشوارتر از سايرين است.
قاسمي‌پور افزود: اگر تحصيل‌کرده‌هاي دانشگاهي ما همزمان با تحصيل، مهارت هم کسب مي‌کردند قطعا امروز با اين حجم از جوانان تحصيلکرده بيکار مواجه نبوديم.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فني‌وحرفه‌اي در حوزه توسعه مهارت‌هاي حرفه‌اي نقش مهمي دارد، گفت: در بودجه 1400 به ويژه در تبصره ماده 18 نگاهي ويژه به حوزه مهارت‌آموزي صورت گرفته است.
وي افزود: تبديل مرکز فني و حرفه‌اي مريوان به يک مرکز بين‌المللي به دليل ظرفيت‌هاي موجود در اين شهرستان است و اين مهم مي‌تواند ظرفيت بسيار خوبي براي حضور مربيان حرفه‌اي و توانمند استان در اقليم کردستان عراق و همچنين جذب دانشجوي خارجي براي اين مرکز باشد.
قاسمي‌پور تصريح کرد: فرصت يک ساله براي ثبت مريوان به عنوان شهر جهاني کلاش باقي مانده که بايد ساز و کارهاي لازم در راستاي تحقق اين مهم فراهم شود، نبايد اجازه دهيم فرصت به وجود آمده که مي‌تواند زمينه ورود اعتبارات مناسبي را به اين شهرستان گردشگري فراهم کند به راحتي از بين برود.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: نيروي انساني جوان و پاي کار بهترين ظرفيت در شهرستان مريوان است لذا بايد با برنامه‌ريزي مناسب از ظرفيت‌هاي موجود به ويژه در حوزه گردشگري و غيره براي اشتغالزايي براي اين جوانان اقدام کرد.
وي با بيان اينکه امروز ديگر وقت آزمون و خطا نيست و جامعه نياز به تحول و کار جهادي دارد، گفت: همه دستگاه‌ها و متوليان امر بايد با همراهي و هماهنگي مناسب در راستاي رفع مشکلات سد راه اشتغال گام بردارند و با اين کار ضمن کاهش نرخ بيکاري زمينه رونق اقتصادي را در اين شهرستان مرزي فراهم سازند.
قاسمي‌پور تصريح کرد: انتقال آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به روستاها با ديدگاه هر روستا يک حرفه، بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين راستا برندسازي‌هاي لازم انجام شود.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به خانواده‌هاي نيازمند و زيرپوشش کميته امداد و بهزيستي مي‌تواند نقش بسزايي در توانمندسازي اين خانواده‌ها ايفا کند و زمينه ارتقاي شرايط زندگي آنها را به نحو شايسته فراهم سازد.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online