نماد آخرین خبر

چگونه در شرایط کرونایی در نماز عید فطر شرکت کنیم؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چگونه در شرایط کرونایی در نماز عید فطر شرکت کنیم؟

ايسنا/ کارشناس مسئول بهداشت محيط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از تمامي نمازگزاران خواست در نماز عيد فطر نکات بهداشتي جهت پيشگيري از شيوع کرونا را رعايت کنند.

بهمن خداداديان، کارشناس مسئول بهداشت محيط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به برگزاري نماز عيد فطر در محيط باز بيان داشت: در برگزاري نماز عيدفطر، نمازگزاران بايد حداکثر فاصله ممکن براي برگزاري نماز را داشته باشند.
وي افزود: توصيه مي شود حتما نمازگزاران زيرانداز شخصي همراه داشته باشند و حتي اگر از قبل زيراندازهاي سراسري در محل اقامه نماز پهن شده، حتما از زيرانداز خود بر روي آن استفاده کنند.
خدادايان گفت: همچنين توصيه مي شود افراد حتما سجاده و مهر شخصي خود را همراه داشته و توزيع مهر نبايد در محل نماز صورت گيرد.
وي افزود: توصيه اکيد اين است که حتما هم نمازگزاران و هم عوامل انتظامات در طول اقامه نماز از ماسک استفاده کنند.
اين کارشناس بهداشت گفت: همچنين توصيه مي شود نمازگزاران بعد از برگزاري نماز از روبوسي و دست دادن جهت تبريک عيد خودداري کرده و به بيان لفظي تبريک اکتفا کنند.
خداداديان بر همراه داشتن مواد ضدعفوني کننده هم تاکيد کرد و افزود: توصيه مي شود عوامل اجرايي برگزاري نماز، در محل برگزاري نماز مواد ضدعفوني کننده در اختيار نمازگزاران قرار دهند.

اين کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: همچنين توصيه مي شود عوامل اجرايي حتما محل برگزاري نماز را يک تا دو ساعت قبل از برگزاري نماز شست و شو دهند.
خداداديان در ادامه با اشاره به اينکه برخي در اين ايام عيد به ديد و بازديد مي‌روند، نسبت به برگزاري دورهمي و مهماني در اين تعطيلات هشدار داد و افزود: از تمام ائمه جماعات استان تقاضا داريم در خطبه هاي نماز عيد فطر نسبت به خطرات برگزاري اين دورهمي‌ها هشدار دهند.
وي افزود: در تعطيلات عيد فطر برخي خانواده هاي عزادار مراسم "نوعيد" دارند که درخواست داريم با ارسال پيامک و يا تماس با اقوام و فاميل از آنها بخواهند براي انجام اين مراسم مراجعه نداشته باشند و دورهمي در اين راستا برگزار نشود.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today