برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش ۶۵ درصدی تولید علوفه در کردستان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کاهش ۶۵ درصدی تولید علوفه در کردستان

صدا و سيما/ رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: توليد علوفه در مراتع استان به دليل خشکسالي و کاهش بارندگي ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

محمد فريد سپري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان اظهار کرد: اين مهم نيز در واحد‌هاي توليدي بخش کشاورزي محقق مي‌شود که لازمه فعاليت اين واحد‌ها نيز وجود سرمايه و پشتيباني‌هاي مالي است.
وي با اشاره به اينکه بيشترين حمايت مالي از بخش کشاورزي توسط بانک کشاورزي انجام شده و مي‌شود، گفت: بانک کشاورزي بانکي موثر و تاثير گذار در راستاي پايداري توليد در بخش کشاورزي است که رشد اقتصادي در اين بخش را تحقق مي‌بخشد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان با بيان اينکه ۸۰ درصد تسهيلات پرداخت شده در بخش کشاورزي استان از اعتبارات بانک کشاورزي بوده است، گفت: کشاورزي بخش پرريسکي است بنابراين بيمه محصولات کشاورزي از لحاظ کاهش ريسک توليد در اين بخش نقش اساسي دارد.
سپري با اشاره به کمبود بارندگي‌ها در سال جاري وخشکسالي بي سابقه در استان افزود: بر اساس پيش بيني‌هاي اوليه توليد گندم در استان نسبت به سنوات قبل ۳۰۰ هزار تن کاهش خواهد يافت که با تداوم اين شرايط جوي امکان کاهش بيشتر توليد اين محصول استراتژيک هم وجود دارد.
وي اظهار کرد: کاهش نزولات آسماني در سال جاري باعث شده ۶۵ درصد علوفه مراتع استان، نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش يابد که اثرات آن باعث شده به صنعت زنبورداي نيز خسارت بزرگي وارد شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان با بيان اينکه خشکسالي يک آسيب جدي و بزرگ در حوزه اقتصاد، اشتغال، توليد، غذا است، گفت: بخش کشاورزي استان در سال زراعي جاري نيازمند يک توجه اساسي وسرمايه‌اي از سوي بانک‌ها است و مي‌طلبد بانک کشاورزي هم با يک توجه ويژه و خاصي نسبت به شرايط موجود، حمايت بيشتر و بهتري نسبت به گذشته از کشاورزان داشته باشد.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online