برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ملاک بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهری لرستان سیاسی نبوده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ملاک بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهری لرستان سیاسی نبوده است

ايرنا/ دبير هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در لرستان گفت: بررسي صلاحيت داوطلبان شوراهاي شهر استان با نگاه سياسي و سليقه‌اي نبود بلکه استعلامات، مدارک و مستندات موجود در پرونده داوطلبان مبنا قرار گرفته است. 

باقر پورحسيني، دبير هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در لرستان بيان داشت: هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي لرستان با نگاه انعطافي و مثبت نسبت به بررسي اعتراض داوطلبان رد صلاحيت شده اقدام کرد.
وي با اشاره به اينکه اعتراض داوطلبان رد صلاحيت شده از ۱۲ تا ۲۲ ارديبهشت رسيدگي شده است گفت: يکي از وظايف هيات‌هاي عالي نظارت بر انتخابات، رسيدگي به شکايات و اعتراضات داوطلبان رد صلاحيت شده بر اساس ماده ۵۳ قانون است.
پورحسيني با بيان اينکه دلايل رد صلاحيت افراد بر اساس اسناد، مدارک و استعلامات قانوني بوده است تصريح کرد: در مجموع ۲۳۵ داوطلب رد صلاحيت شده بودند که ۲۱۳ نفر آنها نسبت به اين مساله ثبت اعتراض داشتند و صلاحيت ۱۲۳ نفر آنها احراز شد.
وي ادامه داد: داوطلباني که از مراجع استعلامي، مورد منفي نداشتند تاييد شده اند و هيچ نمونه اي وجود ندارد که داوطلب، خلاف موازين قانوني رد شده باشد چراکه بررسي صلاحيت‌ها بر مبناي سلايق سياسي افراد و گزارشات ميداني نبوده است.
وي افزود: آشنا نبودن با قوانين موجب ايجاد شائبه‌هايي در افکار عمومي مي‌شود بنابراين افراد بايد از ايجاد تشکيک در وظايف هيات نظارت و روند بررسي پرونده‌ها پرهيز کنند تا مردم قضاوت را به قانون ارجاع دهند.
پورحسيني با اشاره به اينکه حفظ آبروي داوطلبان واجب و گاهي عدم اعتبار مدرک تحصيلي موجب رد صلاحيت است اضافه کرد: داوطلبان رد صلاحيت شده در مرحله استاني، مي توانند از امروز ۲۵ ارديبهشت جاري اعتراض خود را به دبيرخانه هيات نظارت استان ارسال کنند تا پرونده آنان به هيات مرکزي ارسال شود.

يکهزار و ۴۸۳ داوطلب براي شرکت در ششمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهرهاي لرستان نام نويسي کرده بودند.پ
سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار مي شود.

آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy