برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۴۱ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به مصالحه ختم شده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۴۱ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به مصالحه ختم شده است

ايسنا/ معاون قضايي رييس کل دادگستري در امور شوراهاي حل اختلاف استان کرمان نسبت مصالحه در پرونده‌هاي قابل صلح و سازش شوراهاي حل اختلاف استان در سال گذشته را ۴۱ درصد اعلام کرد.

مهدي تقي زاده، معاون قضايي رييس کل دادگستري در امور شوراهاي حل اختلاف استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۷ شوراي حل اختلاف در ۳۲ حوزه قضايي در استان کرمان مشغول فعاليت هستند که از اين تعداد ۲۲۸ شورا شهري و ۸۹ شورا نيز روستايي است.
وي افزود: شوراهاي حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته ۹۱ هزار و ۸۶ فقره پرونده را به صورت حکمي رسيدگي کرده اند.
تقي زاده بيان کرد: از مجموع ۱۸۸ هزار و ۶۴ فقره پرونده وارده به شوراهاي حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته، تعداد ۱۸۸ هزار و ۹۴۶ فقره مختومه شده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۸ درصدي داشته است.
وي نسبت مصالحه در پرونده‌هاي قابل صلح و سازش شوراهاي حل اختلاف استان در سال گذشته را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: مجموع پرونده هاي مصالحه در شوراهاي حل اختلاف در سال گذشته، در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزايش داشته است.
تقي زاده از ايجاد سازش توسط شوراهاي حل اختلاف استان کرمان در ۵۵ هزار و ۲۹۵ فقره پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنين طي سال گذشته در راستاي اجراي طرح ميانجي گري، ۱۴ هزار و ۱۴۵ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگيري به عمل آمده است.
وي افزود: از آراي صادره در شعب شوراهاي حل اختلاف استان در سال گذشته تنها ۵۸.۷ درصد مورد اعتراض واقع شده و مابقي بدون اعتراض قطعي شده اند که بيانگر اتقان آراي صادر شده در شعب شوراهاي حل اختلاف است.
اين مقام قضايي همچنين بيان کرد: بالغ بر ۸۶ درصد از اوراق قضايي در سال ۱۳۹۹ در شوراهاي حل اختلاف به صورت الکترونيکي به مخاطبين ابلاغ شده که علاوه بر کاهش زمان رسيدگي باعث تسريع در انجام امور قضايي و صرفه جويي در وقت و هزينه و رضايتمندي مراجعين مي شود.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar