برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۷ واحد صنفی سنندج اخطار بهداشتی گرفتند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۷ واحد صنفی سنندج اخطار بهداشتی گرفتند

ايرنا/ رئيس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: ۲۷ واحد صنفي در اين شهرستان به علت قصور در اجراي کامل پروتکل‌هاي بهداشتي در محل کسب خود اخطار ۲۴ ساعته بهداشتي دريافت کردند.

جهانبخش يوسفي، رئيس مرکز بهداشت و درمان سنندج اظهار کرد: در ادامه روند اقدامات نظارتي هشت تيم گشت مشترک ستادي از هشت اداره و ۶۲ مکان و در قالب بازديدهاي محيطي کارشناسان اين مرکز از ۱۶۸ صنف مختلف و ۱۱ مطب پزشک بازديد و به متخلفان اخطار بهداشتي ارائه دادند.
وي افزود: همچنين در اين زمينه ۲۲ اخطاريه صادر شده در گذشته  و پنج مورد شکايات مردمي از صنوف نيز مورد پيگيري قرار گرفت .
رئيس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: تيم هاي نظارتي در ادامه روند اقدامات نظارتي بر سلامت نان خبازي‌ها تعداد ۶ مورد نان اين صنوف مورد نمونه برداري قرار گرفت تا ميزان نمک استفاده شده در نان و همچنين عدم استفاده از جوش شيرين در نان مورد تاييد قرار گيرد.
يوسفي با اشاره به بازديد از  ۶۹ مرکز عرضه غذاي آماده  اضافه کرد: ۱۰۰ کيلوگرم مواد غذايي تاريخ گذشته و غيرقابل مصرف و داراي مشخصات(تاريخ مصرف و انقضاي) مخدوش کشف و ضبط شد.
وي در زمينه نظارت هاي مستمر بر اقدامات بهبود کيفيت آب شرب سنندج گفت: تعداد ۲۴ مورد نمونه برداري در راستاي تاييد سلامت آب و ۱۶۸ مورد تست کلرسنجي در نقاط مختلف شهر و روستاهاي  شهرستان انجام شده است.
رئيس مرکز بهداشت و درمان سنندج به حضور بازرسان اين مرکز در مساجد شهر سنندج در روز عيد فطر اشاره و اظهار کرد: با توجه به برگزاري نماز عيد سعيد فطر کارشناسان اين مرکز به صورت خيلي فشرده و خاص به تعداد زيادي از مساجد شهر سنندج مراجعه نموده و نسبت به رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي به امامان جماعت و هيات امناي مساجد در هنگام اجراي فريضه مهم نماز جماعت عيد را ياد آوري هاي لازم را ارائه دادند.
يوسفي گفت: در چهار روز گذشته ۱۹۴ مورد تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا از  شهروندان سنندجي انجام گرفته است.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online